Nieuwe campagne Essent gaat over 'warme band met thuis'

Nieuwe campagne Essent gaat over 'warme band met thuis'
  • Bureaus
  • 7 sep 2016 @ 11:06
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewStrategie

Essent heeft 'een nieuwe film met een nieuwe merkbelofte' gelanceerd. 'Helemaal thuis' is door Etcetera ontwikkeld en geproduceerd in samenwerking met Caviar. Met de nieuwe campagne wil het energiebedrijf emoties als 'veilig' en 'geborgen' oproepen. Aan het woord Albert de Koning, head of marketing Formula Essent. 'Thuis is de belangrijkste plek op aarde.'

Waarom heeft u gekozen voor deze nieuwe positionering? 
Essent ontwikkelde in 2010 samen met Etcetra de Essent Levert-campagne, om de omslag van traditionele leverancier naar dienstverlener te maken. De focus binnen onze dienstverlening is nu sterker gericht op producten en diensten die klanten helpen om het comfort in huis te verbeteren, zoals zonnepanelen en isolatie. Deze brengen we samen met onze lokale servicepartners bij de klant thuis. De volgende stap in onze positionering willen we nu bekrachtigen met de belofte 'Helemaal thuis'. Een bekende tagline, maar met een nieuwe en omvangrijkere dienstverlening.

Hoe ziet de campagne er naar uw idee uit? En hoe bent u te werk gegaan?
Hoe 'thuis' er uitziet is voor iedereen anders. Maar hoe het voelt, de emtionele kant, is juist opvallend hetzelfde. Geborgen, warm en bekend. Veilig. 'Helemaal thuis' gaat over de warme band die mensen hebben met hun huis. De belangrijkste plek op aarde. Deze emotie willen we in de campagne oproepen. En aanraken. Waarna we laten zien wat Essent kan betekenen, om jouw thuis zo prettig mogelijk te maken. 

Dat doen we door steeds een van onze producten of diensten in de etalage te zetten. Dat is in dit geval de Nest Learning Thermostat, die eenvoudig via smartphone te bedienen is en leert welke temperatuur jij op welk moment prettig vindt. De start van een slim huis, een fijn thuis.

Essent lijkt niet erg zichtbaar te zijn in de energiemarkt, wordt dat verbeterd met deze campagne?
Het gaat niet alleen om de zichtbaarheid, maar het raken van de klant met de juiste boodschap. Dat doen we door het comfort van een fijn thuis te claimen. Een plek als jouw huis wil je van alle gemakken voorzien, zonder dat dat al teveel moeite kost, onbetaalbaar wordt of puur om de technologie draait. Daar helpt Essent met haar producten en diensten aan mee. En dat willen we uitdragen.

Wat moet deze campagne gaan 'doen'? Wanneer bent u tevreden?
Helemaal thuis bevestigt wat we graag willen: dat onze klanten zich thuis voelen bij Essent en voor ons kiezen als ze het comfort in huis willen verhogen.

 

(Credits: Bureau: Etcetera, Creatie: Stan van Zon en Gido van der Vlies, Strategie: Frank Huiberts en Job Koopman, Business Director: Danny van de Wetering, Campagne producer: Jozé Rikken, Productiemaatschappij: Caviar, Regisseur: Henry Scholfield, DOP: Rutger Storm, Producers: Evan van Riet, Riren Berhaeghe en Leslie Verbist, Post-productie: Nozon, Geluid : Alfred Klaassen, Muziek: De Geluiderij / Sander Baas, Verantwoordelijk bij klant: Monique van Weert, Ingrid Nagtzaam, Maaike Visser) 

Oordeel zelf:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken