L'eau versterkt zich met gedragspsycholoog

L'eau versterkt zich met gedragspsycholoog
  • Bureaus
  • 6 sep 2016 @ 10:30
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • NieuwkomersReclameOnderzoekPersonalia

Nadine van de Sande is in september gestart bij reclamebureau L’eau, in een opmerkelijke functie: Psychology Officer. Ze is deze zomer cum laude afgestudeerd aan de faculteit Sociale Wetenschappen van de Radboud Universiteit Nijmegen, en is nu master in gedragsverandering. Van de Sande is voor L’eau geen onbekende; haar masterscriptie heeft zij in opdracht van het bureau geschreven. In deze scriptie heeft zij onderzoek gedaan in hoeverre verbale en non-verbale boodschappen op verpakkingen van invloed zijn op het koopgedrag.

Arend Jan Boss, managing director van L’eau: 'Met de komst van Nadine hebben we nu onze eigen gedragspsycholoog in huis. Daarmee brengen we een verdieping binnen onze advisering aan. Door een eigen gedragspsycholoog direct bij onze strategie- en conceptontwikkeling te betrekken, bieden we onze opdrachtgevers nog scherpere adviezen. Ons vak verschuift steeds verder naar het terrein van de gedragspsychologie en daarin onderscheidt L’eau zich al jaren. We willen hierin blijven vooroplopen.'

Nadine van de Sande: 'Tijdens mijn opleiding aan de Radboud Universiteit heb ik wetenschappelijke kennis over gedragsbeïnvloeding leren toepassen in praktijksituaties. De psychologie leert ons steeds meer over menselijk gedrag en hoe we dat gedrag kunnen beïnvloeden. Vanuit mijn achtergrond hoop ik praktijk en wetenschap samen te brengen binnen marketing en communicatie om gedragsbeïnvloeding nog effectiever te kunnen maken. En om nog beter te kunnen verantwoorden waarom bepaalde gedragsveranderingsstrategieën werken.'

L’eau is een reclamebureau voor gedragsbeïnvloeding en bestaat inmiddels ruim 15 jaar. Voor haar advisering maakt het bureau gebruik van de zelf ontwikkelde Barrière Methodiek. L’eau werkt voor crossmediale klanten als SURFnet, NWBM, Yarden, KWF Kankerbestrijding, Avans Hogeschool, Brand New Day, G DATA, Cordaid, Consumentenbond en Leger des Heils.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken