Mini gooit stuur radicaal om met korte thriller
- Bureaus
- 23 sep 2016 @ 16:20
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesVideoBranded content
- 23 sep 2016 @ 16:20
- Redactie Bureaus
De look van automerk Mini is afgelopen jaar met de introductie van Mini Clubman radicaal omgegooid. Dat transformatieproces rondt Mini nu af met een ander soort campagne. Waarin het niet draait om nieuwe modellen maar om het vertellen van een goed verhaal. En nog steeds met een Mini-twist uiteraard.
Daarom maakte Kingsday - in samenwerking met Czar JR - Portfolio, een korte thriller van 6 minuten, waarin een jonge man ‘s avonds naar huis rijdt en zich voorbereidt op… ja, op wat eigenlijk? Aan het eind blijkt dat heel iets anders dan je dacht.
Bioscoop
In de film figureren de nodige Mini’s, maar nooit op zo’n manier dat het geforceerd aanvoelt. Mini wil namelijk dat Portfolio in de eerste plaats een boeiende, stoere en stijlvolle film is. De film is te zien op de site van Mini en wordt met een online campagne verder verspreid. Hiervoor werd onder meer samengewerkt met enkele online influencers – de ingewijde kijker zal ze herkennen in diverse bijrollen. In een paar bioscopen is Portfolio bovendien in het voorprogramma te zien van grote blockbusters.
Jong talent
De film is van de hand van regisseur Eché Janga en filmer Paul Özgür, die beide de laatste jaren flink naam hebben gemaakt in de Nederlandse filmwereld. Janga met de film ‘Helium’ die twee gouden kalveren won en Özgür met onder andere de veelbekroonde film ‘Prins’ van Sam de Jong. De song (‘The Night’) die een grote rol speelt in de film is speciaal voor de film gecomponeerd door Niels den Otter. Let ook op de sexy power-rol van model Lisa van Vlijmen.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing