Natwerk laat NIBC-klanten hun dromen herbeleven

Natwerk laat NIBC-klanten hun dromen herbeleven
  • Bureaus
  • 12 sep 2016 @ 12:06
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • InspiratieMarketingCommercialsCampagnes

Hoe inspireer je als bank met dromen? Door mensen hun waargemaakte dromen te laten herbeleven. De Haagse bank NIBC Direct lanceert met reclamebureau Natwerk twee films waarin mensen worden herenigd met hun eerste droomaankoop. De films zijn de eerste wapenfeiten in de samenwerking tussen bureau en klant. Vanaf het najaar wordt de rest van de campagne 'DirectDuidelijk' uitgerold.

Richard Leijnse, directeur en hoofd marketing en sales bij NIBC Direct: 'We wilden onze positionering verduidelijken en inspelen op de behoefte van onze doelgroepen voor Hypotheken en Sparen. Natwerk vertaalde deze uitdagingen door naar de strategie NIBC Direct, Direct Duidelijk, wat resulteerde in de films en een totaalplan voor al onze communicatie.'

Waargemaakte dromen

De aankoop van je eerste huis, auto of motor blijft je je hele leven bij. Natwerk en NIBC Direct gingen op zoek naar bijzondere verhalen over waargemaakte dromen en herenigden mensen met hun eerste droomaankoop. Echte mensen dus, met echte verhalen. Frank de Ruwe, creatief directeur Natwerk: 'We wilden het waarmaken van dromen door banken op een vernieuwende manier laten zien, door eens niet te kijken naar de toekomst, maar naar gerealiseerde plannen. Daarnaast is het natuurlijk fantastisch om mensen te verrassen.'



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken