Plastic soup als goed doel Creative Press Challenge
- Bureaus
- 14 sep 2016 @ 09:07
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- CreatiePitches
- 14 sep 2016 @ 09:07
- Redactie MarketingTribune
De Persgroep introduceert de vierde editie van de Creative Press Challenge en kiest Plastic Soup Foundation als goed doel. De Creative Press Challenge is een jaarlijks terugkerende wedstrijd voor de top van de Nederlandse reclamewereld. Het doel van de Creative Press Challenge is om bij reclamemakers aandacht te vragen voor de puurheid van print als reclamemedium. De opdracht voor de deelnemers is om hun beste printadvertentie van het jaar te maken door de identiteit van Plastic Soup Foundation te vangen in één pagina. De drie beste ideeën worden geproduceerd; uit deze top 3 kiest de vakjury uiteindelijk de winnaar. Het winnende werk wordt ingezonden naar Cannes en in de Volkskrant geplaatst met een exclusief interview met het winnende bureau.
Plastic Soup Foundation (PSF) is een non-profit organisatie die een halt wil toeroepen aan de toenemende plastic vervuiling van het maritieme milieu. PSF heeft als doel om te voorkomen dat meer plastic in de zee eindigt en dus ook in ons lichaam. Verandering op mondiaal niveau nodig is om dit te bereiken. De huidige, niet duurzame plasticproductie en -consumptie moet worden vervangen door een duurzaam systeem. Hier zet PSF zich voor in.Dit jaar is volgens de Persgroep gekozen voor PSF, omdat het een iconisch goed doel is dat elke jury in Cannes kan herkennen. Het is een actueel en relevant thema dat ons allemaal raakt, op een directere wijze dan we denken. Ook is het een uitdaging om juist voor een zo vaak besproken thema origineel werk te maken.
De vierde editie
Na drie succesvolle edities, waaraan elk jaar 120 creatieven meededen, vindt dit jaar de vierde editie van de Creative Press Challenge plaats. In eerdere jaren gingen creatieven aan de slag om de identiteit van Free Press Unlimited, de Stichting voor Vluchtelingstudenten en Fight cancer terug te brengen tot de essentie: één idee gevat in één briljante printadvertentie. De inzendingen worden in schetsvorm gemaakt, omdat de puurheid van het idee beoordeeld wordt. De professionele vakjury kiest de drie beste ideeën, die vervolgens geproduceerd worden. Uit deze top 3 kiest de jury uiteindelijk het winnende idee, dat wordt ingezonden naar Cannes en geplaatst in de Volkskrant met een exclusief interview met het winnende bureau.
'We willen nog meer bewustwording creëren over de effecten van plastic vervuiling. De Creative Press Challenge biedt ons de kans om dit te doen. We zijn dan ook heel trots dat Plastic Soup Foundation is gekozen voor de Creative Press Challenge 2016,' aldus Maria Westerbos, Directeur PSF.
Willem-Albert Bol, Manager Marketing Advertising van de Persgroep: 'Relevant zijn voor de creatieve sector is als mediapartij een uitdaging. Met de drie eerdere edities van de Creative Press Challenge hebben we aangetoond hoeveel energie er vrijkomt als creatieven met print aan de slag gaan. Het gaat bij deze competitie namelijk over het beste creatieve werk en dat schept een band.'
Kijk voor meer informatie op www.creativepresschallenge.nl.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing