Plastic soup als goed doel Creative Press Challenge

Plastic soup als goed doel Creative Press Challenge
  • Bureaus
  • 14 sep 2016 @ 09:07
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • CreatiePitches

De Persgroep introduceert de vierde editie van de Creative Press Challenge en kiest Plastic Soup Foundation als goed doel. De Creative Press Challenge is een jaarlijks terugkerende wedstrijd voor de top van de Nederlandse reclamewereld. Het doel van de Creative Press Challenge is om bij reclamemakers aandacht te vragen voor de puurheid van print als reclamemedium. De opdracht voor de deelnemers is om hun beste printadvertentie van het jaar te maken door de identiteit van Plastic Soup Foundation te vangen in één pagina. De drie beste ideeën worden geproduceerd; uit deze top 3 kiest de vakjury uiteindelijk de winnaar. Het winnende werk wordt ingezonden naar Cannes en in de Volkskrant geplaatst met een exclusief interview met het winnende bureau.

Plastic Soup Foundation (PSF) is een non-profit organisatie die een halt wil toeroepen aan de toenemende plastic vervuiling van het maritieme milieu. PSF heeft als doel om te voorkomen dat meer plastic in de zee eindigt en dus ook in ons lichaam. Verandering op mondiaal niveau nodig is om dit te bereiken. De huidige, niet duurzame plasticproductie en -consumptie moet worden vervangen door een duurzaam systeem. Hier zet PSF zich voor in.Dit jaar is volgens de Persgroep gekozen voor PSF, omdat het een iconisch goed doel is dat elke jury in Cannes kan herkennen. Het is een actueel en relevant thema dat ons allemaal raakt, op een directere wijze dan we denken. Ook is het een uitdaging om juist voor een zo vaak besproken thema origineel werk te maken.

De vierde editie

Na drie succesvolle edities, waaraan elk jaar 120 creatieven meededen, vindt dit jaar de vierde editie van de Creative Press Challenge plaats. In eerdere jaren gingen creatieven aan de slag om de identiteit van Free Press Unlimited, de Stichting voor Vluchtelingstudenten en Fight cancer terug te brengen tot de essentie: één idee gevat in één briljante printadvertentie. De inzendingen worden in schetsvorm gemaakt, omdat de puurheid van het idee beoordeeld wordt. De professionele vakjury kiest de drie beste ideeën, die vervolgens geproduceerd worden. Uit deze top 3 kiest de jury uiteindelijk het winnende idee, dat wordt ingezonden naar Cannes en geplaatst in de Volkskrant met een exclusief interview met het winnende bureau.

 'We willen nog meer bewustwording creëren over de effecten van plastic vervuiling. De Creative Press Challenge biedt ons de kans om dit te doen. We zijn dan ook heel trots dat Plastic Soup Foundation is gekozen voor de Creative Press Challenge 2016,' aldus Maria Westerbos, Directeur PSF.

Willem-Albert Bol, Manager Marketing Advertising van de Persgroep: 'Relevant zijn voor de creatieve sector is als mediapartij een uitdaging. Met de drie eerdere edities van de Creative Press Challenge hebben we aangetoond hoeveel energie er vrijkomt als creatieven met print aan de slag gaan. Het gaat bij deze competitie namelijk over het beste creatieve werk en dat schept een band.'

 

Kijk voor meer informatie op www.creativepresschallenge.nl.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken