PostNL-campagne wijst webwinkels op ruimere bezorgdiensten rond feestdagen

PostNL-campagne wijst webwinkels op ruimere bezorgdiensten rond feestdagen
  • Bureaus
  • 27 sep 2016 @ 09:46
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerceCampagnesWebwinkel

In de aanloop naar de feestdagen start PostNL een multimediale campagne over flexibele bezorgopties gericht op de webwinkelier. Steeds meer consumenten bepalen graag zelf waar en wanneer hun bestelling wordt bezorgd. Een ondernemer die daar handig op inspeelt, kan zijn omzet vergroten.

Onderzoek wijst uit dat 46% van de consumenten gericht op zoek gaat naar webwinkels die ook tussen 18.00 uur en 21.30 uur bezorgen. Tevens zou 26% van de consumenten direct een bestelling plaatsen als Zondagbezorging mogelijk is.

De campagne is een verwijzing naar het to-do-lijstje van de webwinkelier voor de feestdagen. Aan extra voorraden, personeel, cadeauverpakkingen en reclame wordt gewerkt. Maar hebben zij ook gedacht aan bezorging in de avond, op zondag of andere flexibele bezorgopties? De multimediale campagne bestaat o.a. uit een tv-commercial met tag-on over flexibele bezorgopties, een Facebook- en een bannercampagne, eDM’s, direct mail en advertenties in vakpers.

Credits

Opdrachtgever: PostNL (Marjolein Zeestraten, Marcel Steenhuis, Karlijn Pennarts)

Bureau: Retail Republic (Pieter Brusman, Sandra Willemse)

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken