PostNL-campagne wijst webwinkels op ruimere bezorgdiensten rond feestdagen
- Bureaus
- 27 sep 2016 @ 09:46
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - E-commerceCampagnesWebwinkel
- 27 sep 2016 @ 09:46
- Redactie Bureaus
In de aanloop naar de feestdagen start PostNL een multimediale campagne over flexibele bezorgopties gericht op de webwinkelier. Steeds meer consumenten bepalen graag zelf waar en wanneer hun bestelling wordt bezorgd. Een ondernemer die daar handig op inspeelt, kan zijn omzet vergroten.
Onderzoek wijst uit dat 46% van de consumenten gericht op zoek gaat naar webwinkels die ook tussen 18.00 uur en 21.30 uur bezorgen. Tevens zou 26% van de consumenten direct een bestelling plaatsen als Zondagbezorging mogelijk is.
De campagne is een verwijzing naar het to-do-lijstje van de webwinkelier voor de feestdagen. Aan extra voorraden, personeel, cadeauverpakkingen en reclame wordt gewerkt. Maar hebben zij ook gedacht aan bezorging in de avond, op zondag of andere flexibele bezorgopties? De multimediale campagne bestaat o.a. uit een tv-commercial met tag-on over flexibele bezorgopties, een Facebook- en een bannercampagne, eDM’s, direct mail en advertenties in vakpers.
Credits
Opdrachtgever: PostNL (Marjolein Zeestraten, Marcel Steenhuis, Karlijn Pennarts)
Bureau: Retail Republic (Pieter Brusman, Sandra Willemse)
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- diensten
- Retail Republic
- e- commerce
- PostNL
- distributie
- Pieter Brusman
- webwinkels
- campagne
- bezorging
- feestdagen
- Sandra Willemse
- reclame
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing