Eerste editie Adnight trekt 2.500 creatieven en marketeers

Eerste editie Adnight trekt 2.500 creatieven en marketeers
  • Bureaus
  • 11 okt 2016 @ 12:44
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieEvenementReclameInspiratie

De eerste editie van Adnight was afgelopen vrijdag 7 oktober een groot succes. Tijdens deze 'Ultimate Kitchen Review' gooiden Amsterdamse creatieve bureaus en productiemaatschappijen tegelijkertijd een avond lang massaal hun deuren open voor ruim 2.500 nieuwsgierige (potentiële nieuwe) collega’s en klanten.

Tevredenheid overheerst bij de vijf oprichters van Adnight, Claire Daemen, Denise Willigers, Dirk Jan de Krom, Rose Zandvliet en Wybe Sallows. Dat geldt ook voor de 43 bureaus, die zonder vooraf te weten wat ze precies konden verwachten met veel enthousiasme hun deuren openden tijdens Adnight.

Rik Ledder, managing director van TBWA\Neboko: 'Wij vonden Adnight top! Het was superdruk, de sfeer zat er goed in, veel animo voor onze talks en bar, en tot laat bleven mensen in- en uitgaan. Wat ons betreft voor herhaling vatbaar.'

Frieda Ulsamer de Waard, csd van Kokoro Amsterdam: 'Bijzonder om voor zulke enthousiaste mensen open huis te houden. Iedereen voelde zich welkom en komt weer terug. Wat ons betreft is Adnight nu al een traditie.' Kokoro’s Strategy Director Rik Heijmen voegt daaraan toe: 'Adnight geeft bureaus een extra mogelijkheid om visie en positionering tastbaar te maken.'

Hans Brouwer van MassiveMusic: 'Geweldig initiatief. Ons nieuwe kantoor is gesloopt, maar dat was het meer dan waard. De jamsessie met onze crew én bezoekers ging tot in de late uurtjes door en leverde ons zelfs verrassend veel nieuw talent op. Volgend jaar doen we zeker weer mee.' 

Van tattoos tot seminars

De bureaus gooien niet alleen hun deuren open, maar organiseerde ook iets om het DNA van hun bedrijf uit te dragen. Seminars, workshops en activiteiten, alles kwam tijdens Adnight voorbij. Code d’Azur zette bijvoorbeeld tientallen AR-tattoos en Ogilvy was afgeladen vanwege hun interactieve sessie met Martin Koolhoven. Bij Ambassadors liep de avond op rolletjes met ruim 200 mensen die op rolschaatsen door hun garage zoefden. De deelnemende bureaus lieten zien dat het echt bruist van de creativiteit in onze industrie.

Vincent Lammers, Head of Design & Animation van Ambassadors: 'Eerlijk is eerlijk, we hadden geen idee wat we konden verwachten. Maar onze garage/rollerdisco stond vol met nieuwe gezichten en oude bekenden, een groot succes en volgend jaar zeker weer.'

'Adnight was full-blown experience' 

Nik Nieuwenhuijs, CEO van Code D’Azur: 'Adnight vonden wij een overweldigend succes! Onwijs leuk en nuttig om onze deuren te openen voor marketeers, vakgenoten en andere enthousiaste mensen. Mooi om een kijkje in onze keuken te geven en onze visie mee te geven. Complimenten voor de organisatie voor een zeer geslaagd eerste editie.'

Arne Koefoed, oprichter en Head of Ideas bij Wink: 'Wij hebben Adnight met beide handen aangegrepen als excuus voor een full-blown Wink-experience. Ons roverhoofdkwartier in Amsterdam stond áán! Daarnaast hebben we leuke nieuwe mensen leren kennen en wat Winkwerk kunnen laten zien aan deze of gene... dus wie weet komt daar ook nog wat uit, vooralsnog koesteren we onze katers, hangen we de lampen terug en proberen ons weer op ons werk te focussen.'

De open avond werd bezocht door ruim 2.500 marketeers, studenten en mensen werkzaam in de reclame-industrie. De tweede editie van Adnight zal plaatsvinden op 6 oktober 2017. Blijf op de hoogte door je in te schrijven voor de Adnight-nieuwsbrief.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken