Alzheimer Nederland vraagt met film aandacht voor dementie

Alzheimer Nederland vraagt met film aandacht voor dementie
  • Bureaus
  • 31 okt 2016 @ 11:22
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommercialsCampagnesStorytellingFilm

Actief lobby voeren voor betere zorg, investeren in wetenschappelijk onderzoek, ondersteunen van patiënten én mantelzorgers. Bij Alzheimer Nederland is het de dagelijkse praktijk. Om Nederland te laten weten wáarom dat zo belangrijk is maakt Alzheimer Nederland nu met een korte film de dagelijkse realiteit van de ziekte dementie voelbaar. ‘Wij staan naast mensen met dementie en hun dierbaren. Altijd. Dat is beloofd.’

Dementie treft steeds meer Nederlanders. Meer dan 270.000 mensen hebben nu al een vorm van dementie en de voorspellingen laten zien dat dit aantal in de komende jaren gaat toenemen. Achter ieder van hen gaat een heel leven schuil. Verpakt in herinneringen die er nog zijn, en die levend worden gehouden door vrienden, familie en geliefden.

Gea Broekema-Procházka, directeur Alzheimer Nederland: 'Het is belangrijk dat Nederland beseft wat de impact van dementie is op het leven, en dat iedereen die hiermee te maken heeft de juiste zorg en aandacht verdient. Alzheimer Nederland zet zich daar dagelijks voor in. Wij kennen de verhalen, van mantelzorgers, van mensen met dementie. Het raakt ons steeds weer, recht in het hart. Het is onze drijfveer om er te zijn voor al deze mensen. Om voor hen op te komen als zij dat zelf niet meer kunnen. Maar, dat kunnen wij niet alleen. Vandaar deze film, waarmee wij bewustwording en impact willen creëren.'

Herkenbaar, persoonlijk verhaal

Alzheimer Nederland heeft ervoor gekozen om het gevoel over te brengen in een korte film. 'Hierin staat het verhaal centraal van een man die recent de diagnose heeft gekregen. In slechts 80 seconden wordt de kijker meegenomen in het proces dat veel mensen met dementie doorstaan. Van mooie herinneringen aan vroeger, naar de diagnose die de tijd doet stilstaan, met periodes van verdriet en onzekerheid. Maar ook van hoop en perspectief, “om nieuwe herinneringen te maken ook als je ze niet meer onthoudt”. Het is een herkenbaar verhaal voor mensen die het is overkomen, en het opent de ogen van veel mensen die nog niet met de ziekte zijn geconfronteerd. Het is het verhaal van Alzheimer Nederland; waarom we er zijn en doen wat we doen.'

Met de film wil Alzheimer Nederland aangeven dat de organisatie er is voor iedereen die met dementie te maken heeft. 'Wij zijn er als er moet worden opgekomen voor betere zorg, wanneer er moet worden geïnvesteerd in wetenschappelijk onderzoek en wanneer de samenleving zelf ook een steentje kan bijdragen aan een dementievriendelijk Nederland. Wij staan naast alle mensen met dementie en hun dierbaren. Dat vergeten we nooit. Dat beloven we.'



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken