DDB & Tribal benoemt Alistair Beattie als co-CEO

DDB & Tribal benoemt Alistair Beattie als co-CEO
  • Bureaus
  • 17 okt 2016 @ 12:20
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ReclameStrategieCreatiePersonalia

Toptransfer in bureauland: DDB & Tribal Amsterdam heeft Alistair Beattie aangesteld als nieuwe co-CEO naast Ivo Roefs. Hij vervangt Sandra Soskic. In zijn nieuwe rol wordt Beattie verantwoordelijk voor de creatieve en strategische leiding van het bureau.

In nauwe samenwerking met de andere co-CEO Ivo Roefs bouwt Beattie door aan de internationale groei van het Amsterdamse bureau. Daarnaast behoudt hij binnen het DDB-concern de functie van EMEA-president voor Tribal Worldwide.

'Met data sterkere klantcontacten bouwen'

'Ik ben enthousiast om samen met Ivo leiding te gaan geven aan DDB & Tribal Worldwide Amsterdam', meldt Beattie. 'We delen eenzelfde visie over de rol van het moderne reclamebureau en de enorme kans om data een fundamenteel onderdeel te laten zijn van sterkere connecties bouwen tussen consumenten en merken over elk relevant touchpoint.'

Ivo Roefs voegt hier aan toe dat het bureau nu, vijf jaar na de fusie van DDB Amsterdam en Tribal DDB, toe is aan de volgende stap in de toekomst van digital. 'Alistairs twintig jaar ervaring in digitale strategie maar ook de diepe kennis van internationale merken gaat dit proces versnellen en de waarde verdiepen die wij kunnen toevoegen aan de business van onze klanten.'

Beattie blijft actief voor Tribal EMEA

Beattie behoudt zijn rol als EMEA-president voor Tribal Worldwide, waar hij verantwoordelijk blijft voor de coördinatie en promotie van Tribal in Europa, Afrika en het Midden-Oosten. Voorheen was hij head of strategy van DDB Europe, waarbij hij zelf werkte voor key-accounts als Volkswagen, McDonald’s en Heineken.

Eerder in zijn carrière was Beattie de head of planning bij AKQA in London, waar hij verantwoordelijk was voor de strategische output voor klanten als Sainsbury’s, Heineken, Unilever en Xbox. Daarnaast heeft hij een achtergrond in design, als partner van Me Company, een productontwikkelings- en branding-bureau met klanten als Sir Jonathon Ive, Björk en Sony.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken