Domino's Pizza bezorgt én adverteert overal
- Bureaus
- 11 okt 2016 @ 12:37
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MarketingOutdoorCampagnesFood
- 11 okt 2016 @ 12:37
- Redactie Bureaus
Domino's Pizza heeft iets nieuws: 'Order Anywhere.' Consumenten kunnen voortaan waar ze maar willen pizza's bestellen en laten bezorgen. Dit betekent dus dat je niet langer thuis hoeft te zijn, maar dat bezorging ook mogelijk is in het park of op het strand. Om 'Order anywhere' wereldkundig te maken, adverteert het pizzabedrijf ook - bijna - overal.
Hoe het werkt? Je kiest bij het bestellen met je smartphone voor bezorgen. Als je GPS aan staat, wordt jouw locatie getoond en gekoppeld aan het dichtstbijzijnde adres. Geef aan dat de bezorger niet aan hoeft te bellen en na je online betaling komt de bezorger jouw pizza brengen.
Pizza's bezorgen op Texel
In samenwerking met PHD is Domino’s met een opvallende buitenreclamecampagne gestart, om de nieuwe functionaliteit kenbaar te maken aan het grote publiek. De aftrap vond plaats op Texel.
De uitdaging was om snel op een plek te leveren die tot dan toe niet bereikbaar was. Normaal gesproken kunnen de inwoners van Texel niet van de warme, verse pizza’s van Domino’s genieten, simpelweg omdat er geen vestiging op het eiland is.
Enorme pinpoints op straat
In navolging van deze kick-off, kan het publiek overal in Nederland, daadwerkelijk ervaren dat je overal je pizza kan bestellen en laten bezorgen. Zo is in samenwerking met Exterion Media een XXXL Pinpoint ontwikkeld van 3 bij 2 meter groot. Hiermee wordt de campagne letterlijk doorgetrokken door heel het land met een focus per regio. Domino’s en Exterion zoeken daarbij bijzondere plekken op waar je niet gauw verwacht dat je juist dáár kan bestellen. Door middel van een field team en regionale abri’s wordt de actie ondersteund.
Gedurende de campagne worden landelijk meer dan 37.000 zadelhoesjes verspreid, waarbij de consument op basis van een code, een gratis Amstel Radler 0.0% bij de bestelling ontvangt.
JCDecaux ontwikkelt in samenwerking met Domino’s een bijzondere spectacular, met een hoog verrassingselement en zal nog worden uitgevoerd, dus de volgende keer hier meer over.
Landelijke campagne
De campagne zal worden afgesloten met een landelijk abri-campagne, waarbij iedere Domino’s-vestiging, en dit zijn er inmiddels bijna 200 in Nederland, een eigen unieke locatie kan communiceren op de poster, waar je je pizza kan bestellen en laten bezorgen.
Nicky Claeys, CMO van Domino’s Pizza: 'Onze nieuwe Order Anywhere functionaliteit waarmee je via je mobiele gps-coördinaten kunt bestellen schreeuwde natuurlijk om een sterke campagne met buitenreclame. En zoals Domino’s eigen, geven we hier natuurlijk een verrassende draai aan. Ik denk zelfs dat we met deze actie het wereldrecord pizza leveren per helikopter gevestigd hebben! Met deze ludieke actie wilden we onderstrepen dat we het bestelgemak voor onze klanten nog verder vergroot hebben. En als merk weerom eerst zijn met digitale vernieuwing.'
Credits
Opdrachtgever: Domino’s | Verantwoordelijke bij opdrachtgever: Nicky Claeys, Robert van Dijk, Rudy Reeuwijk | Mediabureau: PHD Nederland | Outdoor: Exterion Media, JCDecaux , Clear Channel en Promodukties | Videocontent: Phenomania
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing