Fama Volat maakt campagne Rockford Mills

Fama Volat maakt campagne Rockford Mills
  • Bureaus
  • 21 okt 2016 @ 08:03
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het Nederlandse jeansmerk Rockford Mills is terug en de essentie van het merk, kwalitatieve American denim, is behouden gebleven. De lancering start met een nieuwe campagne ‘for Real Men', met in de hoofdrol onder andere een van de grootste mannen van Nederland en een levensgrote ijsbeer.

Echte mannen

In de nieuwe marketingcampagne van het jeansmerk is de nadruk gelegd op de echte man. Met deze campagne zet het merk zich met een knipoog af tegen de metroman en instagramgebruikende hipsters. In de visuals staan ouderwets stoere mannen centraal, zoals een van de grootste mannen van Nederland (2,18 meter).

Echte fotografie

Het jeansmerk grijpt in de campagne terug naar het oude ambacht van Wet Plate Collodion; fotografie op glas. De beelden zijn ontwikkeld in de vergeten geraakte donkere kamer, waarna ze met de hand zijn ingekleurd. Ook de attributen, zoals een levensgrote ijsbeer en houtsnijwerk van een van de mannen, waren fysiek aanwezig tijdens de fotoshoot. In deze campagne dus geen CGI of instagramfilters. De campagnebeelden hangen door het hele land in ruim 100 Jeans Centre-winkels. Daarnaast wordt de campagne ondersteund door radiocommercials, winkelactivaties en online media.

Credits
Concept en strategie: Fama Volat Eindhoven | Fotografie: Erik Hijweege | Post productie: Wieger Poutsma | Productie radiocommercials: Van de Laar & van Efferen

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken