Floris Hülsmann start namenbureau Namarama
- Bureaus
- 27 okt 2016 @ 10:48
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MerkenZakelijkPersonalia
- 27 okt 2016 @ 10:48
- Redactie Bureaus
Nederland is een nieuw bedrijf voor naamcreatie rijker: Namarama. Prijswinnend digital copywriter Floris Hülsmann, die werkte bij grote Nederlandse reclamebureaus en voor (inter-)nationale klanten als Heineken, Samsung en Sony, start met dit nieuwe initiatief. Namarama is er voor bedrijven en merken die een nieuwe naam zoeken, maar ontwikkelt ook namen voor diensten en producten.
Namarama heeft een eigen methode ontwikkeld die deels stoelt op wetenschap en deels op creativiteit. 'Alleen al door ons online zoekgedrag kun je niet meer met zomaar een naam beginnen', zegt Hülsmann. 'Die moet goed zijn doordacht. Als copywriter weet ik als geen ander wat een goede naam voor een merk, product of dienst kan betekenen. Door de jaren heen heb ik een eigen methode ontwikkeld waarmee ik snel tot treffende namen kan komen. Dat is deels creativiteit, deels wetenschap. Ik weet uit ervaring en onderzoek dat - ook door de toename van zelfstandige bedrijven - er een enorme behoefte is aan sterke namen.'
Namarama is er voor bedrijven en merken die een nieuwe naam zoeken en ontwikkelt ook namen voor diensten en producten. Daarnaast bedenkt Namarama taglines en helpt bij het ontwikkelen van branding.
Hülsmann: 'De naam Namarama is een mengeling van namen en panorama, 'een brede kijk op namen' eigenlijk. Maar het is ook een naam die multi-interpretabel is, juist omdat ik steeds weer in de huid van een ander bedrijf moet kruipen. Dus je mag er ook Bananarama in herkennen, de bandnaam die voor mij het meeste plezier uitstraalt.'
Enkele andere namen uit de koker van Hülsmann zijn Le Sud (buitenmeubels Leenbakker), Sulfree (haalt schadelijke sulfiet uit je wijn), Izinzo (luxe wasbakje) en Wiedewei (groene kinderopvang).
Namarama is gevestigd in Deventer. Het logo van het nieuwe bureau is ontworpen door Joris van Elk, het design door Bestwerk. Visual Punch zorgde voor de animaties, UWKM.nl voor de website.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- ProRail kiest MediaMonks voor arbeidsmarktcommunicatie
Laatste Nieuws
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
- Bifi terug op TV met campagne... 16-04-2024
- Moco Museum ook in Londen, Fitzroy... 16-04-2024
- Finalisten van de Dutch Creativity... 15-04-2024
- Smyle-billboard door 135 000 stappen... 12-04-2024
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing