J. Walter Thompson Amsterdam gekroond tot Innovation Agency of the Year

J. Walter Thompson Amsterdam gekroond tot Innovation Agency of the Year
  • Bureaus
  • 20 okt 2016 @ 10:38
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieCannesInnovatieAward

Alsof de prijzenkast dit jaar nog niet vol genoeg staat, is J. Walter Thompson Amsterdam vandaag ook nog eens gekroond tot Innovation Agency of the Year. Dit is vandaag bekend gemaakt door de organisatie van het Cannes Lions Festival. J. Walter Thompson laat bureaus als Saatchi & Saatchi en McCann New York achter zich in de ranking.

Naast de vele bekroningen afgelopen zomer in Cannes, was er ook Clio-succes voor J. Walter Thompson. Met het project ‘The Next Rembrandt’ werden een Gouden en twee Bronzen Clio’s gewonnen tijdens het Clio Awards Festival in New York.

The Next Rembrandt, het 3D-geprinte schilderij gemaakt uit data van het volledige oeuvre van Rembrandt, blijft ondertussen de kunst- en techwereld bezighouden. Deze week maakt het schilderij z’n opwachting op de Frankfurter Buchmesse.

Daarna zal Microsoft CEO Satya Nadella het gebruiken als voorbeeld voor de ontwikkeling van de kracht en de schoonheid van data tijdens een Wall Street Journal event in Los Angeles. Verder zal het data-gedreven kunstwerk ook te zien zijn tijdens de 24 uur van de Reclame op 1 november in Amsterdam, tijdens de Epica (17 november, Amsterdam) en Eurobest Awards (29 november, Rome).

In januari zal het schilderij een plek krijgen in het Parijse Musée Jacquemart-André. En zal het naast een echte Rembrandt hangen. Tenslotte maakt ook Netflix een aflevering over Artificial Intelligence waarin The Next Rembrandt centraal zal staan.

Bas Korsten, creative partner van J. Walter Thompson Amsterdam: 'Deze titel is een bekroning op de constante zoektocht van het bureau naar nieuwe manieren om onderscheid te vinden voor onze klanten. De constante zoektocht naar de vraag: ‘What’s next?’. Ook op dit moment zijn we bezig met een aantal projecten die zich afspelen op het frontvlak van technologische ontwikkelingen. We willen voorop blijven lopen.'

Emmanuel Flores Elías, innovation director bij J. Walter Thompson Amsterdam: 'We’re honoured and humbled to receive this distinction. It’s a result of a lot of hard work and a long journey. We believe that the agencies that will win are the agencies that truly embrace innovation - not as a buzzword but as a day-to-day process. Something quite magical happens when you bring innovation to the business of creativity – and as such I don’t think there has ever been a more exciting time to be in this industry. From where I am standing the future looks pretty bright.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken