Nieuwe campagne én pay-off voor Crystal Clear

Nieuwe campagne én pay-off voor Crystal Clear
  • Bureaus
  • 4 okt 2016 @ 00:14
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameMerkenCommercialsCampagnes

Frisdrank Crystal Clear heeft sinds maandagavond een nieuwe merkcampagne, mét een nieuwe pay-off. Reclamebureau Brand New Telly is verantwoordelijk voor het nieuwe werk, begeleid door het kersverse motto ‘Was alles maar zo Crystal Clear’.

'We hebben sinds de winst van het Crystal Clear-account hard gewerkt en dit is het eerste resultaat. Een nieuwe pay-off, nieuwe campagne en daar zijn we trots op', meldt Wouter van der Pauw, head of creative van Brand New Telly. Met de nieuwe campagne slaat het merk een nieuwe richting in. ‘Women in control’, de oude slogan die in 2008 werd geïntroduceerd, wordt nu losgelaten.

Het leven bestaat uit vaak lastige keuzes maken, maar kiezen voor Crystal Clear is gemakkelijk. Het zit namelijk vol smaak en het bevat minder dan 1 kcal per 100 ml. Was elke keuze maar zo helder. Vanuit die gedachte ontwikkelde Brand New Telly de nieuwe slogan ‘Was alles maar zo Crystal Clear’.

Karlijn van Ruiten, senior brandmanager Sourcy en Crystal Clear: ‘In de huidige markt zien we dat ons product relevanter is dan ooit. Het is hét gezondere alternatief voor frisdrank en mensen zijn op zoek naar fris dat beter is. Nu is dan ook het moment om actief het merk te ondersteunen en naast fysieke beschikbaarheid ook op mental availability te focussen.’  

Brand New Telly: 'Subtiel is voor mietjes'

Arthur Herpel, head of business van Brand New Telly: ‘De gesprekken met Crystal Clear gingen in eerste instantie niet over een nieuw concept. We hebben eerst samen goed gekeken naar de categorie, de doelgroep en het merk. Vanuit daar hebben we geconcludeerd dat we een nieuwe frisse weg in moesten slaan.’

Over ‘Was alles maar zo Crystal Clear' zegt Wouter van der Pauw: 'Dit is zo’n idee dat je bedenkt en een tijdje naast je neerlegt, maar elke keer weer terugkomt. Ik vind het mooi dat de eenvoud van het idee met een goede dosis impact en humor tot leven is gekomen in de campagne. En we hebben er een nieuw motto aan overgehouden: ‘Subtiel is voor mietjes’. Dat dit werkt blijkt wel uit de pre-test, waarbij we 92% brand recognition scoorden. Zo hoog hadden ze bij het onderzoeksbureau nog niet gezien.’

In de campagne presenteert het merk een wereld waarin elke keuze net zo makkelijk is als de keuze voor Crystal Clear. Voor de eerste campagnefilms werkte Brand New Telly samen met regisseur Diederik van Rooien, bekend van onder meer Penoza. De campagne is door Boomerang doorvertaald naar social media. Starcom is het mediabureau.

Credits

Opdrachtgever: Crystal Clear | Verantwoordelijk bij klant: Kiki Reyne, Karlijn van Ruiten, Nicolien Wempe, Tina Dijkshoorn | Bureau: Brand New Telly | Productie: Rogier Tolen, Mirjam van Dijk | Strategie: Linda Metman | Concept: Karin Heinen, Wouter van der Pauw | Account; Jeroen Konings, Arthur Hempel | Regie: Diederik van Rooien | Mediabureau: Starcom (Joris Lak, Dymfna Bak) | Social: Boomerang Create



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken