Opinio: Effie voor Yarden, SNS en Spa
- Bureaus
- 31 okt 2016 @ 10:37
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Award
- 31 okt 2016 @ 10:37
- Redactie MarketingTribune
Brand agency Stredge is zeer overtuigd van zichzelf en van haar speciale tool om de toekomst te voorspellen… Opinio is een onafhankelijke onlinetool die volgens het bureau de effectieve kracht van campagnes voorspelt. Het bureau deed met Opinio voor de komende Effie-uitreiking een controletest op alle genomineerden in de categorie Merkcampagnes van dit jaar. Daaruit blijkt dat Yarden, Media Markt, SNS, Hertog Jan en SPA geheid een Effie gaan winnen. ING is nog een kanshebber, maar Campina, KPN en Randstad zijn dit jaar kansloos.
In aanloop naar de uitreiking van de Effie-awards op 1 november 2016 zijn de genomineerde cases gescoord met behulp van Opinio. Met Opinio kunnen volgens Stredge marketeers, strategen en creatieven hun voordeel doen om hun werk scherper en succesvoller te maken. Juist als campagnes nog in het conceptuele stadium zijn, is het zinvol ze te checken op de ‘big basics’ van branding. Vorig jaar is de effectiviteits-app gelanceerd en die wist met een accuratesse van 93% de Effie-winnaars aan te wijzen. Zo beweert althans Stredge.
Gevalideerd met onafhankelijk onderzoek
Voor het ontwikkelen van Opinio zijn volgens Stredge ruim 350 Effies geanalyseerd en evenzoveel campagnes die het niet haalden. Met behulp van deze data worden de antwoorden op 17 vragen getoetst en wordt er een effectiviteitsscore en een advies op maat gegeven. Elk van de vragen is gevalideerd met onafhankelijk onderzoek. De check is ook gratis zelf te doen op stredge.nl.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing