Picknick ontroert met persoonlijke Tea Topics

Picknick ontroert met persoonlijke Tea Topics
  • Bureaus
  • 4 okt 2016 @ 16:49
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieMerkenCampagnesStorytelling

Een jonge vrouw vraagt een oud-klasgenote in een emotionele ontmoeting om vergeving, omdat zij haar in haar jeugd jarenlang heeft gepest. Een meisje dat haar moeder op het hart drukt om voor één dag afstand te doen van haar telefoon, omdat zij wat aandacht wil van haar moeder. Deze en andere ontroerende verhalen van echte mensen staan centraal in een nieuwe campagne waarin Pickwick mensen wil aanmoedigen de tijd voor elkaar te nemen om die ene vraag te stellen die hen écht aan het hart gaat. Dat kunnen zij doen door een persoonlijk Tea Topic te maken een speciale actiesite van Picknick.

Pickwick gaf deze week het startsein voor de nieuwe campagne ‘Neem de tijd’. Hierin gaat Pickwick een stap verder en wil ze het theemoment betekenisvoller maken in het alledaags leven van mensen. Zo wil zij mensen inspireren om de tijd te nemen voor grote én kleine vragen die het waard zijn om gesteld te worden. Zoals ‘Zullen we een weekendje weg gaan?’ of ‘Wil je op mijn kat passen?’ of ‘Wil je mijn getuige zijn?’

'Theemoment voor goed gesprek'

'Een goed gesprek begint vaak met een kop thee. Tijdens dit theemoment kan je de tijd nemen en dingen bespreken, bijvoorbeeld met een vraag die een glimlach op iemands gezicht kan toveren of met een vraag die al een tijdje in de lucht hangt', zegt Ellen van der Linde, marketing manager tea bij Jacobs Douwe Egberts Nederland. 'De campagne brengt in beeld met welke vragen mensen kunnen rondlopen. Zoals het ontroerende verhaal van een meisje dat haar moeder durft te vragen of zij haar mobiel opzij wil leggen, zodat zij wat meer oprechte aandacht kan krijgen. Wij bieden iedereen de mogelijkheid om persoonlijke vragen op een hele bijzondere manier met elkaar te delen.'

Met deze campagne wil Pickwick Nederland deelgenoot maken van vragen die het waard zijn om gesteld te worden aan de hand van drie ontroerende korte documentaires. Hierin worden ‘echte’ mensen gefilmd, geen acteurs, als zij iemand uitnodigen voor een kop thee om een vraag te stellen die belangrijk voor ze is. De genodigde mensen weten van tevoren niet waarom zij zijn gevraagd wat leidt tot mooie, emotionele momenten en laat zien wat de tijd nemen voor elkaar doet.

Mensen inspireren

Pickwick introduceerde vorig jaar Tea Topics. Met verrassende vragen op de labels van elk theezakje werden mensen geïnspireerd om, onder het genot van een kop thee, een gesprek met elkaar te starten. Nederlanders gaven massaal gehoor aan de oproep om originele vragen in te sturen. Vragen die tot de verbeelding spreken en het dagelijkse theemoment verrijken. Inmiddels zijn 220 vragen in omloop en worden deze elke dag door veel mensen met elkaar besproken en gedeeld.

Consumenten kunnen persoonlijke Tea Topics maken op Teatopics.nl. Met behulp van een unieke code op de actieverpakking - herkenbaar aan het rode actielabel - kan je een gepersonaliseerd theelabel versturen met een persoonlijke vraag aan iemand om wie je geeft. Vervolgens wordt deze vraag met een gepersonaliseerd kaartje bij je thuisbezorgd of valt deze rechtstreeks bij de ontvanger op de deurmat. De actieverpakking ligt vanaf eind oktober in de supermarkt.

Credits 

Opdrachtgever: Picknick | Verantwoordelijk bij klant: Mariken Kimmels, Ellen van der Linde, Elianette Prakken | Bureau: TBWA\Neboko | Productie maatschappij: hazazaH | Regisseur: Victor Vroegindeweij | DOP: Nanko Goetink | Offline: Govert Janse | Online: Captcha! | Music composer: Jorrit Kleijnen | Sound: Goodsounds | PR bureau: NewsLab



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken