Achtung wint en start internationale campagne Albelli
- Bureaus
- 24 nov 2016 @ 10:39
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PitchesCommercialsCampagnes
- 24 nov 2016 @ 10:39
- Redactie Bureaus
Albelli lanceert deze week in zeven landen zijn nieuwe internationale merkcampagne via televisie, radio en online. Achtung McGarryBowen, dat eerder dit jaar de strategische en creatieve pitch won, ontwikkelde het concept ‘Do something with your photo’s’. Tegelijk werd Goud Uberconnected aangetrokken voor een Nederlandse activatiecampagne.
Sinds iedereen een camera op z’n telefoon heeft, nemen we meer foto’s dan ooit. Maar slechts 1 op de 100.000 digitale foto’s vindt tegenwoordig z’n weg tot een geprint fotoproduct. Voor Achtung McGarryBowen vormde dit inzicht de basis van een nieuwe internationale campagne voor Albelli. In een serie korte films is te zien hoe eenvoudig en vooral leuk het is om een fotoproduct te maken en te geven.
Het format van de vijf films is een mix tussen how-to en merkcommunicatie. Fotoproducten van Albelli worden als oplossing voor herkenbare situaties gepresenteerd: 'Hoe vertel je je vader dat je van ‘m houdt zonder dat het ongemakkelijk wordt', 'Hoe verwijder je krijt van de muur', en 'Hoe vertel je de wereld dat jij de leukste baby hebt'. In elke film speelt een ander product de hoofdrol, van wanddecoratie, prints tot fotoboeken.
Goud Uberconnected
Albelli heeft verder Goud Uberconnected geselecteerd voor de ontwikkeling van een online activatiecampagne rondom haar kalenderproducten. Met als doel de fotokalender onder de aandacht te brengen als een leuk en persoonlijk Sinterklaas- of kerstcadeau.
Via de actiewebsite Mooistemoment2016.nl kunnen consumenten hun leukste, mooiste of meest memorabele moment uploaden naar Albelli's ‘Mooiste Momenten’-kalender. De meest originele fotomomenten uit 2016 maken kans op prijzen, waaronder een reis naar New York. Via slimme social media-koppelingen kan de consument direct een foto uploaden vanuit het eigen Facebook- of Instagram-account of ervoor kiezen een foto te uploaden vanaf de computer of mobiele telefoon.
Bart Westerveld, country manager Albelli Benelux & France: 'Door deel te nemen aan deze online activatie, ervaart de consument direct het gemak en de laagdrempeligheid van het maken van een eigen persoonlijke fotokalender. Binnen een handomdraai upload je foto’s en stel je je eigen kalender samen. Een perfect cadeau om te geven voor Sint of Kerst.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing