ING goes happy hardcore

ING goes happy hardcore
  • Bureaus
  • 7 nov 2016 @ 11:18
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineMobileCampagnesVideo

'De wereld verandert. En wij doen daar graag aan mee.' Om een indruk te geven van de grote vlucht die innovaties in bankieren hebben genomen in slechts 20 jaar tijd, gaat ING in een split-screen video terug naar het ‘happy hardcore’-tijdperk.

Uit het grote succes dat deze video in een paar dagen tijd gegeneerd heeft (momenteel een organisch bereik van bijna 900.000 en een overall engagement van 57% op 6 miljoen bereik), blijkt wel dat Nederland nog altijd positieve herinneringen heeft aan deze tijd. Daarnaast is op veler verzoek de volledige track van deze video nu ook te beluisteren op Spotify. Boomerang Motion was verantwoordelijk voor het concept, productie en de muziek van de video.

Met deze video laat ING zien hoe de bank met technologie en innovaties het bankieren voor consumenten en zakelijke klanten makkelijker en sneller heeft gemaakt. Waar je in 1996 nog je drankje aan de bar betaalde met de laatste muntjes die je net uit je portemonnee geschraapt had, betaal je in 2016 gemakkelijk, snel en contactloos met je mobiele telefoon. 

Opdrachtgever ING was op zoek naar een onderscheidende manier om het innovatieve karakter van de bank verder te onderstrepen. Daaropvolgend zijn het concept, de productie én de muziek van deze video onder één dak ondergebracht bij Boomerang Motion. Zowel het bureau als ING zijn positief verrast door het viral effect en het aanzienlijke positieve sentiment op social media. 

Credits

Opdrachtgever: ING | Bureau: Boomerang Motion | Concept: Marco van Houwelingen / Eldin Fetahovic / Michael van Os | Regie: Frits Taberima | DOP: Gabor Deak | Styling: Minoek Egberink | Executive producer: Fikret Fetahovic | Producer: Kim Trap | Junior producer: Thom Specht | Editor: Shebanjah Klaasen | Sound: Soundsright | Verantwoordelijk account: Jeroen Baardemans, Anika van den Bosch en Manal Hirzalla



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken