Ivo Roefs en Jan-Willem van Beek treden toe tot bestuur DDA

Ivo Roefs en Jan-Willem van Beek treden toe tot bestuur DDA
  • Bureaus
  • 4 nov 2016 @ 12:03
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalPersonalia

Dutch Digital Agencies (DDA) heeft twee nieuwe bestuursleden. Ivo Roefs van DDB & Tribal Amsterdam en Jan-Willem van Beek van Greenberry zijn per vandaag toegetreden om de plekken van zowel Paul Hinze (Digital United) en Rens Plandsoen (RLVNT) op te vullen. Dit maakt de branchevereniging van de meest toonaangevende digitale bureaus na hun ledenvergadering bekend.

Ivo Roefs neemt het stokje over van Paul Hinze, die sinds 2011 onderdeel uitmaakt van het bestuur van Dutch Digital Agencies. Na vijf jaar een mooi moment voor Hinze om afscheid te nemen. Hinze is in de afgelopen jaren voor meerdere portefeuilles verantwoordelijk geweest, waaronder talent en professionalisering van bureaus.

Ivo Roefs maakt al onderdeel uit van het Dutch Digital Design initiatief en zal zich gaan richten op belangenbehartiging. Hierbij heeft hij een duidelijke focus op de zichtbaarheid van de digitale industrie en daarmee de leden van Dutch Digital Agencies. Denk hierbij aan belangenbehartiging richting overheid, creatieve industrie en diverse andere samenwerkingsverbanden. Als co-ceo van DDB & Tribal Amsterdam heeft Ivo veel ervaring met groei, positionering en inmiddels een flink netwerk opgebouwd. Dit netwerk en deze kennis zal hij inzetten voor DDA.

Ivo Roefs: 'Niemand kan meer om digitale transformatie heen. Dit bewijst de relevantie van de bureaus en daarmee DDA. Ik ben blij dat ik binnen deze energieke club onderdeel uitmaak van het bestuur. Door nauwere samenwerkingsverbanden aan te gaan zullen we de digitale industrie naar een zichtbaar en hoger plan te trekken.'

Als strategy director en founder van Greenberry focust Jan-Willem zich op het uitbouwen van hun innovatie lab, het zichtbaar maken disruptieve producten en diensten van klanten en digital agencies op de kaart zetten op het gebied van innovatie. Greenberry heeft samen met andere bureaus in Utrecht een aantal initiatieven ontwikkeld zoals The Kick en Creative Show-off die de creatieve industrie verbindt oa op het gebied van talent. Deze ervaring sluit perfect aan bij de portefeuille Talent die hij zal behartigen.

Jan-Willem: 'Digitale bureaus zijn cruciaal voor innovatie en talent is daarbij bijzonder belangrijk. Goede relaties met opleidingen, zichtbaarheid bij talent en zorgen dat zij op een enthousiaste manier terecht kunnen bij bureaus. Ik ga een actieve bijdrage leveren om dit waar te maken.'

De rest van het bestuur van DDA bestaat uit Adjan Kodde (Mirabeau), Hans Maltha (Burst) en Alex Otten (Estate). Annemieke Deering, Sabine Ottervanger en Anne de Man zijn verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding.

Dutch Digital Agencies (DDA) staat sinds 2002 voor de meest toonaangevende digitale bureaus van Nederland en werkt als branchevereniging en kennisplatform in deze groeiende branche. DDA stimuleert actief het creatieve en innovatieve vermogen van de digitale industrie en de interactie tussen de aangesloten bureaus.

www.dutchdigitalagencies.com

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken