Jerome Scholler (Osmo): 'Maak kinderen creatief met iPads'
- Bureaus
- 30 nov 2016 @ 13:32
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - BrandingInterviewCampagnesMerkenMarketing
- 30 nov 2016 @ 13:32
- Jeroen Mirck
De feestdagen zijn een dankbare periode voor speelgoed-marketeers. Het Nederlandse reclamebureau We Are Pi mocht zich uitleven op 'Mo the Monster', een grappig animatiebeest dat het tech-speelgoed van Osmo aanprijst. De campagne met 'Mo' is deze maand gestart in de VS. Reden voor MarketingTribune om eens over de grens te kijken. We spraken (in het Engels) met Jerome Scholler, mede-oprichter en creative director van Osmo.
De campagne 'Me, Mo & Osmo' is medio november gestart, mooi op tijd voor de Amerikaanse wintervakantie, waarin het hele land kerstmis viert. Monster 'Mo' loopt rond in de 'kleurrijke, creatieve wereld van Osmo'. Kinderen helpen hem toveren door attributen te tekenen die hij nodig heeft voor zijn goocheltrucs. Het zijn denkspelletjes die de creativiteit van kinderen triggeren. Dat is ook in essentie het speelgoed dat Osmo maakt: interactieve games die kinderen van 5 tot 12 jaar oud op een leuke manier oplossend bezig laten zijn. De games zijn bovendien gender-neutraal.
Jerome Scholler stond aan de wieg van het bedrijf Osmo. Hij begon zijn carrière als engineer in de videogame-industrie, bij LucasArts en Ubisoft. Daarna werkte hij twee jaar als ontwerper bij Google. In de afgelopen vier jaar heeft hij gebouwd aan het merk en de beleving van Osmo, via innovaties in hardware, software en marketing.
'For parents struggling to balance the on- and off-screen time that they allow their kids, Osmo is the perfect solution', vertelt Scholler. 'It offers a "tangible play" experience that helps kids get out of the locked-in relationship with the iPad screen, and reconnects them to the people and objects around them. We believe the new campaign created with We Are Pi perfectly portrays this unique proposition.'
In what way is Osmo a unique game? How does this game system distinguish itself from other toys and games?
Scholler: 'With Osmo, for the first time kids can be hands-on with the iPad, bringing in classic learning tools like puzzles, blocks, pen, and paper. Kids love the iPad, and we’ve made it a wholesome experience with Osmo that parents and educators are loving too.'
What exactly does the commercial want to address?
'Historically, Osmo marketing has focused on showcasing the value proposition to parents. This is our first commercial 100% for kids. We’ve specifically designed it to get kids excited about Osmo.'
Is the Monster in the commercial a character that will re-appear in others ads?
'The Mo character has been in the working since Osmo started a few years back. What we see today is just the beginning. We plan to feature him in future products and marketing.'
What was the briefing that We Are Pi received from you?
'The main goal for this commercial is to excite kids about Osmo. After a few creative sessions, it was clear that we had to tap into Mo’s charisma to create the required emotional bond with the Osmo brand.'
How do you evaluate the cooperation with the agency?
'It was very collaborative. They consistently presented creative solutions and showed deep thought process behind them. Creating emotion is all about nuances, and they get that too.'
How is the Osmo product performing on the American market?
'It’s going very well and it is our strongest market. We’ve had incredible reception and growth in the past 2.5 years, particularly from parents and educators.'
How does it perform in Europe, and especially the Netherlands?
'We are making strong headway here and have plans for even more expansion in 2017. There is already a few people from our team based in Europe and we are looking to expand the team.'
Interview: Jeroen Mirck, online editor MarketingTribune.nl.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- speelgoed
- engineer
- Mo
- creativiteit
- marketing
- kerstmis
- kinderen
- merk
- campagne
- monster
- feestdagen
- We Are Pi
- Jeroem Scholler
- iPad
- Osmo
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing