Sinterklaas-hit Bol.com bereikt miljoenenpubliek

Sinterklaas-hit Bol.com bereikt miljoenenpubliek
  • Bureaus
  • 23 nov 2016 @ 12:34
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MuziekVideoWebwinkelCampagnes

Sinterklaas heeft een muzikale hit gescoord. De goedheiligman bereikte binnen vier dagen een miljoen online views met zijn videoclip voor de single ‘Wie zoet is krijgt alles’. Daarmee is de Sint-campagne van Bol.com succesvol van start gegaan.

De afgelopen weken heeft Bol.com met de Sint in het geheim gewerkt aan de videoclip die alle ingrediënten bevat voor een regelrechte hit: een icoon als Sinterklaas die zich dansend op de melodie van het pakkende Eviva España door een hypermodern pakjeshuis beweegt. Uit de songtekst over de groene stoomboot, virtual reality onderbroek en WiFi-hotspot in zijn mijter blijkt wel dat Sint met zijn tijd meegaat.

Maar ook om de huidige hiphop-hype eer aan te doen, gooit de goedheiligman er zelfs een heuse ‘dab’ uit. De online reacties hierop zijn lovend. Er is gretig op de herhaalbutton van de YouTube-video gedrukt, de videoclip is meer dan 2.200 keer gedeeld via Facebook én op Twitter werd de hashtag #VivaSinterklaas veelvuldig gebruikt.

Afgelopen weekend maakte Sinterklaas met het lied zijn radio-primeur en kwam de single vervolgens binnen in de Top-40 ‘single releases’ en Top 40 Spotify playlist ‘nieuwe releases’.

Sinterklaas heeft het lied en de clip gemaakt in samenwerking met Bol.com en de bureaus Lewis en Natwerk. De muziekproductie werd verzorgd door AMP Amsterdam, de filmproductie door We Are Will. ‘Wie zoet is krijgt alles’ is te beluisteren op onder andere Spotify en Soundcloud. De clip staat uiteraard op YouTube en Bol.com. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken