Vier op de tien bureaus heeft geen YouTube-kanaal

Vier op de tien bureaus heeft geen YouTube-kanaal
  • Bureaus
  • 22 nov 2016 @ 10:53
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentMediaStrategieVideo

Hoewel geen vakgenoot het belang van video zal ontkennen, blijkt uit onderzoek dat 40% van de Nederlandse online marketing- en communicatiebureaus niet beschikt over een eigen YouTube-kanaal. Veel bureaus lijken ook geen eigen online video-marketingstrategie te hebben.

YouTube is anno 2016 de tweede zoekmachine van de wereld en de nummer één zoekmachine voor (product) reviews. Uit onderzoek van FJProducties onder leden van de brancheverenigingen IAB en Vereniging van Communicatie Adviesbureaus (VEA) blijkt dat meer dan 40 procent van de leden in 2016 zelf nog geen YouTube-kanaal heeft. Van de overige 60 procent die wel over zo'n kanaal beschikt, heeft vervolgens 46 procent het niet (volledig) volgens de YouTube-richtlijnen ingericht.

Marketingstrategie voor online video

FJ Producties organiseert op woensdag 23 november voor het derde jaar op rij een online videomarketingconferentie met de focus op het ontwikkelen van een video-marketingstrategie. De nadruk ligt op het inzetten van een (video) customer journey voor bedrijven en op welke manier effectief videomarketing inzet kan worden.

De conferentie vindt plaats in Spaces Den Haag. Tijdens deze conferentie staat de behoefte van bedrijven, om meer te weten te komen van de voordelen van de inzet van video marketing centraal. Tevens gaat FJProducties.nl ook in op de snelle ontwikkelingen en de nieuwe mogelijkheden van verschillende soorten video’s, zoals virtual reality, personalised video’s, live streamen en 360 graden video’s.

'2017 wordt jaar van video-content.' Alweer?

Volgens de organisatoren wordt 2017 het jaar van de inzet van video-content. Alweer, want dat is al vaker geroepen. Video zal meer dan 74% van al het wereldwijde internetverkeer zijn. Doelgroepen zoals jongeren, zijn niet meer te bereiken met traditionele media zoals televisie en gedrukte media. De wereld waarin zij zich begeven vindt voornamelijk plaats op social media zoals YouTube, Instagram, Snapchat en Facebook. Ook de manier van content consumeren is in korte tijd enorm veranderd. Ruim 65% geeft aan liever video content te gebruiken dan geschreven content te lezen.

Net als voorgaande jaren zullen er tijdens de conferentie weer inspirerende sprekers zijn. Onder andere zal Cor Hospes, bekende storytelling & content marketeer, ingaan op de toekomstige content marketing trends. Daarnaast worden er tijdens workshops onder andere geheimen onthuld over hoe je een effectief YouTube kanaal op kunt zetten.

FJProducties.nl is een bedrijf dat (video)content van A tot Z oppakt. Van het bedenken van een concept, het produceren van video tot het inzetten van online video in de customer journey om meer bezoekers, leads en conversies te realiseren.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken