Achtung bouwt ANWB-campagne 'Laten we gaan'
- Bureaus
- 21 dec 2016 @ 12:15
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MerkenCommercialsCampagnes
- 21 dec 2016 @ 12:15
- Redactie Bureaus
De ANWB vaart een nieuwe koers. In de nieuwe door Achtung McGarryBowen ontwikkelde merkcampagne viert de ledenorganisatie het plezier en de vrijheid van onderweg zijn. Dit gevoel komt samen in het nieuwe thema: ‘Laten we gaan’.
Na de eerder dit jaar door Achtung McGarryBowen gewonnen pitch gaat deze week de nieuwe merkcampagne van start met twee films. Tegelijkertijd komt de nieuwe merkgedachte op eigen wijze terug in verschillende geïntegreerde productcampagnes voor onder andere Wegenwacht, Verzekeren en de ANWB Visa Card.
Uitgangspunt voor de campagne is het feit dat ANWB het voor iedereen mogelijk maakt om in vrijheid en met plezier onderweg te zijn, door onbaatzuchtig voor alle Nederlanders op te komen, relevante producten en diensten te bieden en als vereniging altijd een stapje extra te doen voor zijn leden.
Romantiek van onderweg zijn
'Er zit enorm veel romantiek in het onderwerp ‘onderweg zijn’”, aldus Mark Muller, creative director van Achtung McGarryBowen. 'In een serie korte films vergroten we herkenbare momenten onderweg uit. Afscheid op de camping in Frankrijk. Een jong kind dat een alledaags ritje in de auto ervaart als ontdekkingsreis. We willen laten zien dat ANWB veel meer is dan men nu weet.'
Marlou van Gennep-Jansma, teamleider Communicatie van ANWB: 'Het campagnethema is een uitnodiging voor alle Nederlanders om erop uit te trekken, waarbij je er natuurlijk op kunt rekenen dat alles goed geregeld is. De nieuwe campagne viert het onderweg zijn. Of het nu gaat om vakanties, fietsen, dagjes uit of een dagelijks ritje naar kantoor. We willen graag aan onze leden en heel Nederland laten zien dat we er altijd voor ze zijn en de uitnodiging ‘Laten we gaan’ past hier perfect bij.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing