Naam van het Jaar 2016 verkiezing van start

Naam van het Jaar 2016 verkiezing van start
  • Bureaus
  • 23 dec 2016 @ 16:19
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Merken

Namespotting bestaat al sinds 2011 en elke maand wordt in een online competitie de merkwaardigste namen gekozen. Vooral het laatste jaar is het een bekend internetfenomeen geworden. Begin december kwam het boek ‘Namespotting‘ uit met de 500 leukste, merkwaardigste en opvallendste merknamen uit de afgelopen jaren. Vanaf vandaag starten De Naamafdeling en Tens Media weer met de Namespotting ‘Naam van het Jaar’ verkiezing.

Afgelopen jaren werden onder meer de namen ‘De Laatste Hoop mollenbestrijding’ en ‘iDropped iphone reparatie’ tot winnaars gekozen.

De beste inzendingen van de afgelopen maanden komen in aanmerking voor de titel ‘Naam van het Jaar 2016’. Tot en met 31 december kunnen er nog namen ingezonden worden. 

De shortlist en de uiteindelijke winnaar zal gekozen worden door een jury bestaande uit professionals die zich bezighouden met merken en merknamen. Op 5 januari 2017 wordt de ‘Naam van het Jaar 2016’ bekend gemaakt.

De jury bestaat uit:
Erik de Zwart (o.a. Voorzitter Stichting Nederlandse Top 40, initiatiefnemer Merken Top 40)
Henkjan Smits (o.a. Trainer Business X-Factor)
Esther Overmars (Strategy bij Universal Media, N=5, VEA Next Legend)  
Wim Ubachs (o.a. Creative & Strategy Director Het ei van Ubachs)
Alphons Geerlings (eigenaar De Merkplaats)
Richard Otto (eigenaar Mobile Marketing NL en Tens Media o.a. Vroom & Dreesmann, Verdwenen Merken, Namespotting en omroepplatform Spreekbuis.nl)
Hans Prummel (eigenaar De Naamafdeling, initiatiefnemer Namespotting)

 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken