Ohra verwijdert sexy dokter na online kritiek

Ohra verwijdert sexy dokter na online kritiek
  • Bureaus
  • 3 dec 2016 @ 18:11
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • Online advertisingZorgverzekeringMarketingCampagnesSocial media

Zorgverzekeraar Ohra heeft zich de toorn van internet op de hals gehaald door een online campagne waarin een vrouwelijke arts als lustobject wordt ingezet. Deze campagne voor vrije zorgkeuze werd op social media door menigeen als seksistisch betiteld. Ohra haalde de campagne prompt offline. Toch circuleren de beelden nog volop op het web.

De vrouwelijke arts met diep décolleté komt de wachtkamer in en zegt: 'Zeg, kun jij jezelf uitkleden of zal in dat even voor je doen?' Nee, dit is geen foute parodie, maar een officiële uiting van Ohra. Naast een soort swipe-foto deelde de zorgverzekeraar ook een filmpje met zwoele muziek, maar beide uitingen werden na alle kritiek schielijk ingetrokken.

Al snel volgde een excuusbericht: 'De post van de 2 artsen was ongelukkig gekozen. Domme onhandigheid van ons. Onze excuses als we iemand voor het hoofd hebben gestoten.Sorry!'

De vraag is natuurlijk: had Ohra dit niet vooraf zelf kunnen bedenken? Of krijgen externe social media-bureaus tezeer de vrije hand? 



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken