Plus-campagne zet in op shared dining

Plus-campagne zet in op shared dining
  • Bureaus
  • 1 dec 2016 @ 11:16
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommercialsCampagnesTrendsFood

De kerstcampagne van Plus Supermarkten zet speciaal in op de culinaire trend van 'shared dining'. Daarbij is het niet alleen de moeder des huizes die een excessief kerstdiner moet samenstellen, maar draagt iedereen zijn steentje bij. Daarom focust Plus op buffetten met allemaal losse elementen.

Voor veel mensen is de laatste maand van het jaar ‘the most wonderful time of the year’. Maar anderen hebben het er zo druk mee, dat ze helemaal vergeten om van de feestdagen te genieten. Voor een derde van de Plus-klanten komt dit vooral vanwege de voorbereidingen voor het kerstdiner. De supermarktketen vindt dat die voorbereidingen niet ten koste mogen gaan van goed en gezellig eten. Het gaat immers niet om de tijd die je doorbrengt in de keuken, maar om de tijd die je doorbrengt aan tafel.

Daarom maakt Plus het haar klanten ook tijdens de feestdagen zo makkelijk mogelijk. Onder meer met de introductie van een nieuwe campagne van makkelijk samen tafelen: ‘buffetten’. En ook door te inspireren met het magazine, online te helpen bij de voorbereidingen, door een uitgebreid assortiment aan te bieden en natuurlijk met heel veel aanbiedingen. Deze campagne komt uit de koker van J. Walter Thompson. 

Samen buffetten

‘Buffetten’ is een manier van samen tafelen waarbij iedere gast zijn of haar eigen gerecht mee kan nemen. Deze gerechten worden tegelijkertijd opgediend, zodat alle gasten samen ontspannen kunnen proeven van al het lekkers op tafel – een vorm van shared dining, dus. Op die manier geeft Plus het ontspannen karakter van samen eten tijdens de feestdagen extra aandacht. Dit thema komt ook terug in de kersteditie van het Plus Magazine dat op 3 december uitkomt, de tv-commercials die vanaf 6 december op tv verschijnen, en ‘De voorpret van het buffet’. Met deze onlinetool op Plus.nl/feestdagen kunnen klanten onder andere gasten uitnodigen, die allemaal zelf kunnen aangeven wat zij gaan maken voor het buffet. Zo helpt Plus haar klanten bij de voorbereidingen, zodat zij tijdens het kerstdiner alleen nog maar hoeven te genieten.

Landelijke én lokale acties

Om klanten zoveel mogelijk te ondersteunen, zijn er verschillende producten uitgeroepen tot Buffet-Helden. Dit zijn producten die uitermate geschikt zijn als basis voor buffetgerechten, waaronder Blonde d’Aquitaine-biefstuk met 2-sterren Beter Leven keurmerk, carpaccio van courgette en gevulde verse pasta met basilicum en provolonekaas. Klanten die van tevoren willen weten wat ze precies in huis halen, kunnen op vrijdag 16 december van 17.00 uur tot 20.00 uur in alle Plus-supermarkten terecht voor een voorproefje van het feestassortiment.

Naast de landelijke inzet van Plus om de feestdagen zo makkelijk mogelijk te maken, houden diverse supermarkten ook een lokale actie. Hierbij plaatsen ze een wensboom in de winkel, waarin klanten gegevens kunnen ophangen van degene die volgens hen een heerlijk kerstdiner verdient. De winnaar wordt verrast met een geheel verzorgd buffet.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken