Van Gogh Museum en Selmore sluiten deal op canvas

Van Gogh Museum en Selmore sluiten deal op canvas
  • Bureaus
  • 1 dec 2016 @ 10:46
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & CultuurReclameCreatieKlantenPitches

Het Van Gogh Museum tekent voor een nieuwe samenwerking met reclamebureau Selmore. Met een knipoog naar de schilder vindt signering plaats op canvas. Selmore wordt de komende jaren verantwoordelijk voor de merkstrategie van het Van Gogh Museum, alsmede voor de ontwikkeling en uitwerking van de merkcommunicatie en -activatie.

Adriaan Dönszelmann, zakelijk directeur Van Gogh Museum: 'Ik heb alle vertrouwen in de samenwerking met Selmore als onze nieuwe creatieve en strategische partner voor het verder verbreden en versterken van ons merk. Het is een van onze voornaamste taken om voortdurend kennis en inspiratie aan een wereldwijd miljoenenpubliek over te dragen. In de nieuwe merkuitingen wordt zichtbaar dat het Van Gogh Museum een levend museum is. Zoals ook Van Gogh nog steeds leeft in de hoofden en harten van liefhebbers over de hele wereld.'

'Sturend merkidee' voor Van Gogh Museum

Selmore is al bezig met de ontwikkeling van een nieuw Guiding Idea voor het Van Gogh Museum.  Een verbindend en sturend merkidee dat ruimte geeft aan alles wat het museum onderneemt. Van evenement tot lezing, van academy tot atelier, van lokale tentoonstelling tot internationale experience. Het idee maakt zichtbaar dat het Van Gogh Museum meer is dan een verzameling schilderijen in een gebouw.

'We delen de ambitie om het Van Gogh Museum net zo beroemd te maken als de kunstenaar zelf', zegt Anja Froeling, head of Account & Operations van Selmore. 'Vanuit het nieuwe Guiding Idea gaan we bijzondere creatieve projecten uitvoeren die spraakwaarde opleveren voor het museum. Niet alleen in Nederland maar ook wereldwijd. Vanaf 2017 mogen de eerste creatieve uitwerkingen worden verwacht. Het wordt in ieder geval meer dan een klassieke merkcampagne. We denken eerder aan experimenten, social activaties en content. Het Van Gogh Museum is een geweldig inspirerende klant voor ons.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken