Van Gogh Museum en Selmore sluiten deal op canvas
- Bureaus
- 1 dec 2016 @ 10:46
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Kunst & CultuurReclameCreatieKlantenPitches
- 1 dec 2016 @ 10:46
- Redactie Bureaus
Het Van Gogh Museum tekent voor een nieuwe samenwerking met reclamebureau Selmore. Met een knipoog naar de schilder vindt signering plaats op canvas. Selmore wordt de komende jaren verantwoordelijk voor de merkstrategie van het Van Gogh Museum, alsmede voor de ontwikkeling en uitwerking van de merkcommunicatie en -activatie.
Adriaan Dönszelmann, zakelijk directeur Van Gogh Museum: 'Ik heb alle vertrouwen in de samenwerking met Selmore als onze nieuwe creatieve en strategische partner voor het verder verbreden en versterken van ons merk. Het is een van onze voornaamste taken om voortdurend kennis en inspiratie aan een wereldwijd miljoenenpubliek over te dragen. In de nieuwe merkuitingen wordt zichtbaar dat het Van Gogh Museum een levend museum is. Zoals ook Van Gogh nog steeds leeft in de hoofden en harten van liefhebbers over de hele wereld.'
'Sturend merkidee' voor Van Gogh Museum
Selmore is al bezig met de ontwikkeling van een nieuw Guiding Idea voor het Van Gogh Museum. Een verbindend en sturend merkidee dat ruimte geeft aan alles wat het museum onderneemt. Van evenement tot lezing, van academy tot atelier, van lokale tentoonstelling tot internationale experience. Het idee maakt zichtbaar dat het Van Gogh Museum meer is dan een verzameling schilderijen in een gebouw.
'We delen de ambitie om het Van Gogh Museum net zo beroemd te maken als de kunstenaar zelf', zegt Anja Froeling, head of Account & Operations van Selmore. 'Vanuit het nieuwe Guiding Idea gaan we bijzondere creatieve projecten uitvoeren die spraakwaarde opleveren voor het museum. Niet alleen in Nederland maar ook wereldwijd. Vanaf 2017 mogen de eerste creatieve uitwerkingen worden verwacht. Het wordt in ieder geval meer dan een klassieke merkcampagne. We denken eerder aan experimenten, social activaties en content. Het Van Gogh Museum is een geweldig inspirerende klant voor ons.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing