Van Raaij en Overweg vormen creatieve directie Triple

Van Raaij en Overweg vormen creatieve directie Triple
  • Bureaus
  • 22 dec 2016 @ 13:31
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatiePersonaliaStrategieCreatie

Hannes van Raaij is deze maand gestart als creative director bij Triple. Hij was hiervoor werkzaam als creatief directeur bij onder meer DigitasLBi en Clockwork. Samen met Robert Overweg zal hij de creatieve directie vormen van Triple.

Van Raaij werkte hiervoor als creative director bij Clockwork, waar hij voor merken als Hi-tec, StudyStore en Port of Rotterdam. Daarnaast ontwikkelde hij samen met de start up Happitech ook de game Skip a beat die wereldwijd prijzen gewonnen heeft en technologie in zet als mensen bewuster te maken van hun gezondheid.

Overweg is inmiddels ruim vier jaar verbonden aan Triple en helpt diverse grote merken met de realisatie van digitale producten, strategie en design en implementatie van concepten in VR. Dit doet hij onder andere voor merken als Vodafone en RTL. Daarnaast staat hij op verschillende internationale podia met VR toepassingen zoals Beyond Sports die inmiddels door verschillende voetbalclubs omarmd is.

Strategische slagkracht

'Triple kan de creatief strategische slagkracht van Hannes goed gebruiken', aldus Ben van den Burg (Commercial Director Triple). 'Naast zijn creatieve ervaring op (inter)nationale klanten en het aansturen van een team, is hij gewend om producten en diensten te ontwikkelen. Iets wat wij als Triple al een tijdlang doen, kijk naar Vinson, Spot On en Beyond Sports.'

Het innovatieve karakter van Triple schuilt in hun enorme technology-driven insteek, aldus Van Raaij. Hierdoor ben je in staat technologie als catalisator van strategie en product in te zetten. De visie van Triple die leunt op het menselijk maken van technologie komt erg overeen met de wijze waarop ik in het leven sta. Design en Technologie kunnen het leven makkelijker en aangenamer maken. Ik denk dat dit ook het bedrijf is dat in de huidige tijdgeest past en voel me vereerd om dit samen verder uit te bouwen.

Triple is een technologiebedrijf dat ondernemingen helpt voortdurend relevant te blijven en in te spelen op de veranderde vraag van consumenten in deze digitale revolutie. Triple opereert in een breed spectrum van media tot retail. Zo werken Vodafone, Heineken en Talpa al meer dan tien jaar samen met Triple. Naast de dienstverlening als digitale partner voor ondernemingen heeft Triple in de afgelopen jaren een aantal eigen producten ontwikkeld: Vinson (mobile video platform), Mobile Viewpoint (streaming 4k over 4g), Beyond Sports (Virtual Reality trainings-engine voor prof sporters) en SpotOn (realtime editing engine voor redacties). 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken