ASN Bank en Selmore lanceren het Gewoontedier
- Bureaus
- 26 jan 2017 @ 11:57
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MerkenMarketingCommercialsCampagnes
- 26 jan 2017 @ 11:57
- Redactie Bureaus
Het is een prachtig fabeltje: 'Het Gewoontedier bankiert al jaren bij dezelfde Stropdas. Terwijl Stropdas met hele andere dingen bezig is. Toen viel bij het Gewoontedier het kwartje: soms is verandering nodig om de wereld zo te houden als die is. Voor hetzelfde geld kies je voor een duurzame bank. Zo maakt geld gelukkig.' Met deze animatie-commercial verrijkt Selmore de ASN-campagne 'Zo maakt geld gelukkig.'
Eind vorig jaar is dit 'gelukkige' nieuwe Guiding Idea voor ASN Bank geïntroduceerd. Nu vinden bureau en bank het tijd om meer verdieping te geven binnen dit thema. Ze zoomen in op het bekende verschijnsel ‘gewoontegedrag’ en hoe het doorbreken van vastgeroeste gewoontes duurzame vooruitgang kan stimuleren. Dat gebeurt in een fabelachtige vorm.
Gewoontedier vs. Stropdas
In verschillende media waaronder de eigen kanalen van ASN Bank krijgen Nederlanders te zien hoeveel verschil je kunt maken als je gewoontegedrag doorbreekt. Dat verbeeldt Selmore in een film over het Gewoontedier en zijn vaste oude bank, de Stropdas. De film is met veel aandacht en oog voor detail gemaakt. Het is een combinatie van een gefilmd miniatuurbos waar het verhaal zich afspeelt en aaibare, geanimeerde dierenfiguren. De film is online te zien en wordt ook vertoond op tv en in de bioscoop.
Ook op radio en in online advertising maakt ASN Bank gebruik van dieren die zo uit een fabelboek lijken te zijn weggelopen. De boodschap is simpel: soms moet je gewoontes veranderen om de wereld zo te houden als die is. Voor hetzelfde geld kies je voor een duurzame bank die met geld gelukkig maakt.
Goed gevoel als bonus
ASN Bank stimuleert samen met ruim 630.000 klanten duurzame vooruitgang. Dat levert pure winst op, maar niet alleen in de vorm van geld. Want werken aan een leefbare wereld is goed voor ons allemaal. Door arbeidsomstandigheden te verbeteren, gaat iedereen erop vooruit. Door een rijkere natuur te stimuleren, verrijk je ook jezelf. En door een bijdrage te leveren aan duurzame energie, kan ook de volgende generatie profiteren van onze planeet. Duurzaam bankieren is dus in ons aller eigenbelang. En als bonus krijg je direct een goed gevoel.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing