Coop-campagne benadrukt de kracht van samen

Coop-campagne benadrukt de kracht van samen
  • Bureaus
  • 3 jan 2017 @ 17:03
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenMarketingCommercialsCampagnes

Goud Uberconnected heeft een nieuwe tv-campagne ontwikkeld voor Coop. Hierin wil de supermarktcoöperatie op een sympathieke manier Nederland laten kennismaken met de grote kracht van Coop: het vermogen om te kunnen samenwerken en daarmee het verschil te maken.

'Samenwerken zit Coop al meer dan 125 jaar in het bloed', zegt marcom-manager Jurjen Worp. 'Het werd tijd om dat aan Nederland te vertellen. De omzet en het aantal winkels van Coop stijgt. Coop is een betrokken supermarkt, die middenin de samenleving staat. Dát is wat de commercial wil uitstralen. Coop staat voor samen met klanten, medewerkers en leveranciers. De beide OO’s in de merknaam Coop symboliseren dat. Door die beide OO’s te vervangen door producten en diensten van Coop wordt iedere uiting visueel onmiskenbaar Coop.'

Coop wil de komende jaren verder groeien. Worp: 'Daarvoor is meer naams- en merkbekendheid essentieel. Meer mensen moeten ontdekken, dat Coop een goede en betaalbare supermarkt is, waar je naar toe gaat voor je dagelijkse boodschappen en verse producten.'

Bas Smabers van Goud Uberconnected: 'Coop is als supermarkt-formule uniek. Dat is natuurlijk al één manier om een onderscheidende positie in te nemen tussen alle andere supermarkt-campagnes. Er is niemand anders die (vanuit een rijke historie) hetzelfde kan roepen als Coop: Samen maak je ’t verschil. Daarom hebben we ervoor gekozen om ook échte mensen (klanten en medewerkers) in onze campagne terug te laten komen en geen acteurs. Met de nieuwe pay off grijpen we ook echt terug naar de coöperatieve roots.'

Commercieel directeur Gerard Koning voegt daar nog aan toe: 'Met deze campagne laten we zien, dat we ambitieus zijn. In de afgelopen jaren is er door iedereen keihard gewerkt aan het verbeteren van de organisatie. Dat proces gaat zeker door. Toch is dit hét moment voor ons voor een volgende stap. Wij zijn klaar voor Nederland en Nederland is klaar voor ons. Deze tv-campagne is pas het begin.'

Credits

Klant: Coop Supermarkten (Jurjen Worp) | Bureau: Goud Uberconnected | Strategie: Coen Ruseler, Bas Smabers | Creatie: Lysbeth Bijlstra, Geert Jan Bijlstra | RTV-productie: Maaike Peters | Productie: Suikerdepôt: Paul Harting, Sasja van Nie | Research: Andrea Bijen | Regie: Werner Damen | DOP: Boas van Millegen Bielke | Editor: Kim Hinrichs | Muziek: Massive Music | Mediabureau: M2Media



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken