Dawn maakt campagne voor Eneco

Dawn maakt campagne voor Eneco
  • Bureaus
  • 20 jan 2017 @ 08:32
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieCommercials

Eneco lanceert een nieuwe campagne waarin duidelijk wordt gemaakt dat het 5 voor 12 is. We hebben maar één planeet waar we op leven en daar moeten we zuinig op zijn. In de campagne wordt duidelijk dat mensen zelf voor verandering kunnen zorgen. Iedereen kan zijn eigen schone energie opwekken, besparen, opslaan en delen. Eneco helpt hierbij met producten en diensten als Toon, WarmteWinner, ZonneHub en windenergie.

De campagne is ontwikkeld door creatief bureau Dawn.

Vorig jaar nam het duurzame energiebedrijf in haar campagne al afscheid van de oude vervuilende wereld. In de nieuwe wereld is geen plaats voor verspilling en vervuiling, maar draait alles om schone energie. Nu is het tijd voor versnelling. Met de nieuwe campagne wil Eneco Nederland wakker schudden, haar klanten activeren en betrekken om zo positieve verandering teweeg te brengen.

Jolanda Ravenek, Marketing Communicatie Manager Eneco: 'Eneco’s missie is om duurzame energie van iedereen beschikbaar te maken. Praten over het klimaat is leuk, maar het gaat er natuurlijk wel om wat je er aan doet. Eneco helpt daarbij met slimme innovaties. We zijn een merk met een mening, willen Nederland in beweging zetten. Dawn is er wederom in geslaagd dit op een impactvolle manier in beeld te brengen.'

David Snellenberg, Creative Director Dawn: 'Eneco is, net als Dawn, een organisatie met ambitie en een duidelijke point of view. Er is een goede fit tussen Dawn en Eneco omdat we beide positieve verandering willen stimuleren en versnellen.'

Het resultaat is een campagne waarin de urgentie duidelijk naar voren komt. Met behulp van humor, sterke copy, Sesamstraaticoon Aart Staartjes, beeldmateriaal en muziek die aansluiten bij de huidige tijdsgeest wordt een duidelijke boodschap gecommuniceerd. We moeten zuinig zijn op de planeet, jij kunt daar iets aan doen en Eneco helpt daarbij.

De campagne bestaat uit een TVC, online video’s en bannering, branded content, social media en klantcommunicatie.

 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken