Dawn maakt campagne voor Eneco
- Bureaus
- 20 jan 2017 @ 08:32
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - TelevisieCommercials
- 20 jan 2017 @ 08:32
- Redactie Bureaus
Eneco lanceert een nieuwe campagne waarin duidelijk wordt gemaakt dat het 5 voor 12 is. We hebben maar één planeet waar we op leven en daar moeten we zuinig op zijn. In de campagne wordt duidelijk dat mensen zelf voor verandering kunnen zorgen. Iedereen kan zijn eigen schone energie opwekken, besparen, opslaan en delen. Eneco helpt hierbij met producten en diensten als Toon, WarmteWinner, ZonneHub en windenergie.
De campagne is ontwikkeld door creatief bureau Dawn.
Vorig jaar nam het duurzame energiebedrijf in haar campagne al afscheid van de oude vervuilende wereld. In de nieuwe wereld is geen plaats voor verspilling en vervuiling, maar draait alles om schone energie. Nu is het tijd voor versnelling. Met de nieuwe campagne wil Eneco Nederland wakker schudden, haar klanten activeren en betrekken om zo positieve verandering teweeg te brengen.
Jolanda Ravenek, Marketing Communicatie Manager Eneco: 'Eneco’s missie is om duurzame energie van iedereen beschikbaar te maken. Praten over het klimaat is leuk, maar het gaat er natuurlijk wel om wat je er aan doet. Eneco helpt daarbij met slimme innovaties. We zijn een merk met een mening, willen Nederland in beweging zetten. Dawn is er wederom in geslaagd dit op een impactvolle manier in beeld te brengen.'
David Snellenberg, Creative Director Dawn: 'Eneco is, net als Dawn, een organisatie met ambitie en een duidelijke point of view. Er is een goede fit tussen Dawn en Eneco omdat we beide positieve verandering willen stimuleren en versnellen.'
Het resultaat is een campagne waarin de urgentie duidelijk naar voren komt. Met behulp van humor, sterke copy, Sesamstraaticoon Aart Staartjes, beeldmateriaal en muziek die aansluiten bij de huidige tijdsgeest wordt een duidelijke boodschap gecommuniceerd. We moeten zuinig zijn op de planeet, jij kunt daar iets aan doen en Eneco helpt daarbij.
De campagne bestaat uit een TVC, online video’s en bannering, branded content, social media en klantcommunicatie.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing