Fusie in Public Affairs leidt tot bureau PBLCO

Fusie in Public Affairs leidt tot bureau PBLCO
  • Bureaus
  • 26 jan 2017 @ 09:15
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PolitiekCommunicatiePromotie

PBLCO is deze maand van start gegaan. Dit adviesbureau voor public affairs en strategische communicatie komt voort uit een fusie tussen Dietz Dröge & van Loo (DDvL), Smeets Stuger & de Vries (SSdV) en voormalig zelfstandig adviseur Taco Juriaanse. PBLCO kondigt tegelijk een strategische samenwerking aan met Van Heuvelen Strategies (VHS), een Amerikaans lobbykantoor.

Het nieuwe bureau beschikt in de nieuwe samenstelling over meer expertise op verschillende gebieden. Jurgen de Vries is verantwoordelijk voor het domein energie, duurzaamheid en fiscaliteit,  en verricht public affairs-werkzaamheden. Voorheen was De Vries onder andere directeur van Weber Shandwick Nederland. 

Oliver van Loo neemt het domein internationale samenwerking, mensenrechten en hoger onderwijs voor zijn rekening en verricht voornamelijk lobby-activiteiten. Voorheen was Van Loo partner bij DDvL en werkte hij voor verschillende bureau's zoals Pilgrims en De Issuemakers.

Taco Juriaanse is inhoudelijk verantwoordelijk voor het domein voeding en gezondheid en is voornamelijk actief op het gebied van stakeholder- en reputatiemanagement. Daarvoor werkte Juriaanse onder andere als belangenbehartiger van de bier- en frisdrankindustrie en bij Schuttelaar & Partners.

'Focus op maatschappelijke vraagstukken'

PBLCO werkt voor opdrachtgevers op het terrein van internationale samenwerking, mensenrechten, hoger onderwijs, energie en duurzaamheid, voeding en gezondheid en financiële dienstverlening. Het bureau behoudt zijn focus op maatschappelijke vraagstukken en maatschappelijk georiënteerde opdrachtgevers. Het nieuwe bedrijf werkt voor internationale organisaties zoals Aon, de Global Financing Facility van de Wereldbank, vaccinatie-initiatief Gavi, de VN-voedselorganisatie IFAD, SPA, de Vrije Universiteit en het Amerikaanse biomassaplatform USIPA. 

Daarnaast onderhoudt PBLCO een strategisch samenwerkingsverband met Dietz Communicatie, een bureau gespecialiseerd in regionaal draagvlak en strategie en communicatie.  

De samenwerking met het Amerikaanse advieskantoor, Van Heuvelen Strategies, is ontstaan door de verbondenheid tussen Nederland en de Verenigde Staten en bouwt voort op de samenwerking voor bestaande opdrachtgevers. Het partnerschap zorgt ervoor dat PBLCO in Nederland en Europa de belangen van de Amerikaanse opdrachtgevers van Van Heuvelen Strategies kunnen behartigen, terwijl VHS in Washington DC meerwaarde biedt voor de Nederlandse en Europese opdrachtgevers met belangen in de Verenigde Staten. De samenwerking biedt onder andere kansen voor Nederlandse bedrijven en organisaties op het terrein van water, bio-raffinage en energie, onderwijs en start-ups.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken