Inzendtermijn Esprix verlengd tot 20 januari [Interview voorzitter Smit]

Inzendtermijn Esprix verlengd tot 20 januari [Interview voorzitter Smit]
  • Bureaus
  • 6 jan 2017 @ 16:32
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • CreatieAward

De vakprijs voor de beste marketingcommunicatiecampagnes de Esprix heeft de inzendtermijn verlengd tot 20 januari 17.00 uur. Misschien is de komst van een nieuwe categorie Innovatie voor jou een extra reden om in te zenden. MarketingTribune sprak eerder met Jacqueline Smit, Commercieel Directeur TMG Landelijke Media en voorzitter van de jury over dit initiatief. (Fotocredit: RVDA)

Waarom deze Innovatie-award en wat verstaat Esprix er precies onder?

De essentie van de Esprix is mensen in actie laten komen door een goed idee slim uit te voeren. Voor deze nieuwe categorie zoeken we nadrukkelijk naar nieuwe, slimme manieren om dat te bereiken; van eigen kanalen tot grotere platformen, van de mobiel in je broekzak tot het entertainmentsysteem in je auto.

Bij de Esprix kiest een jury van creatieven, mediastrategen en marketeers samen het beste werk van Nederland. Naast creativiteit en effectiviteit, de pijlers van de Esprix-jurering, komt er in de categorie Innovatie een extra laag bij: het zoeken naar nieuwe manieren van communiceren door de steeds kritischer wordende houding van de consument, het innoveren op digitale en/of technologische mogelijkheden in communicatie of een vernieuwende toepassing op het gebied van datagedreven communicatie-oplossingen.

Het initiatief en de juryvoorwaarden vallen overigens onder de gezamenlijke verantwoordelijkheid van Dick Buschman (partner Achtung en bestuurslid Esprix) en mijzelf.

Waarom nu pas? Innovatie is toch al jaren een hot item?

Belangrijker dan technologie (waar het bij innovatiecategorieën vaak om draait) is voor de Esprix de inventiviteit om in het dagelijks leven van mensen te komen. De digitale ontwikkelingen worden steeds intuïtiever en laagdrempeliger. Dat is het moment om een categorie Innovatie toe te voegen. We willen inzenders uit hun ‘reclamedenken’ krijgen, door bijvoorbeeld samen met de productmanagers de initiatieven te beschrijven die meer zijn dan de campagne.

Bestaat niet het gevaar voor te veel awards? Esprix is juist altijd een 'zuinige' award?

De Esprix heeft vernieuwing van het vak hoog in het vaandel staan. Met deze award dagen we marketeers en bureaus uit om buiten de categorie voor hun eigen branche te laten zien hoe communicatie zich blijft ontwikkelen. Net zoals met categorieën als Product Launch en Small Budget denken we dat deze nieuwe categorie opdrachtgevers en bureaus zal inspireren.

Wat vind jezelf een fraai toonbeeld van innovatie?

Twee voorbeelden uit de winnaars van de Esprix 2016: Moving Mesdag van Samsung en Connected Car van VW. Door deze categorie toe te voegen hopen we bureaus en adverteerders te bewegen meer van dit soort werk in te sturen om te leren hoe technologie een rol kan spelen in creatieve communicatie.

 

https://www.esprix.nl/inzenden/inzendprocedure

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken