Mr. Fox wil buiten gebaande paden treden

Mr. Fox wil buiten gebaande paden treden
  • Bureaus
  • 5 jan 2017 @ 09:17
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameStrategiePersonaliaCreatie

Nieuw bureau Mr. Fox Creative Agency wil klanten een voorsprong bieden door verschil te maken op het gebied van creativiteit en strategie. Het team van Mr. Fox bestaat uit art director Edwin Rojer, creative technologist Jasper de Rooy en strateeg Jaap van Oirschot die verschillende disciplines en vakgebieden met elkaar verbinden.

De kracht van Mr. Fox ligt volgens de oprichters bij strategie (merk- communicatie- en designstrategie), creatie (merk- en campagneconcept, social, branded formats), design (visual design, brand identity), content (social content, content distributie, productie) en delivery.

De naam Mr. Fox komt uit het bekende verhaal van Roald Dahl ‘Fantastische Meneer Vos’ en is geïnspireerd door de mentaliteit van dit karakter: vindingrijkheid, inventiviteit en de kracht van samen toewerken naar een groter, gedeeld doel. En dat zonder poeha.

Jaap van Oirschot: 'Net zoals in het verhaal van Roald Dahl houdt Mr. Fox van mensen die afwijken van de gebaande paden. We voelen ons verbonden met merken die de bestaande orde uitdagen en dingen anders doen, omdat ze weten dat er een betere manier is.'

'Open source'-mentaliteit

Mr. Fox is geïnspireerd door strategie en creativiteit, mogelijk gemaakt door technologie. Deze benadering is het gevolg van een ‘open source’-mentaliteit, gecombineerd met veel internationale ervaring aan zowel bureau- als klantzijde. Zo hebben Rojer, De Rooy en Van Oirschot de afgelopen jaren als freelancers gewerkt voor onder meer Strawberryfrog, DesignBridge, DigitasLBi, MediaMonks, Saatchi&Saatchi en De Combinatie van Factoren. Voor die bureaus verzorgden zij campagnes voor klanten als  Emirates Airlines, FrieslandCampina, Qatar Airways, T-Mobile, Seat, Chio, Canon, Douwe Egberts en Knorr.

Mr. Fox biedt momenteel al strategische ondersteuning aan een aantal nieuwe opdrachtgevers. Zo werken de mannen aan verschillende projecten binnen TomTom, onder meer aan de introductie van scooternavigatie TomTom VIO en de lancering van motornavigatie TomTom Rider. Daarnaast gaan ze aan de slag voor de Refugee Company en Fair Eyewear, een nieuw merk in de optiekbranche. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken