Ogilvy start unit voor content-productie: Cam David
- Bureaus
- 4 jan 2017 @ 12:12
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ContentStrategieVideoCreatie
- 4 jan 2017 @ 12:12
- Redactie Bureaus
Ogilvy Amsterdam lanceert een eigen in-house productie-unit onder de noemer Cam David. Met deze lancering speelt het bureau in op de stijgende vraag naar content. In een markt die wordt gekenmerkt door snelheid en kwantiteit is er steeds meer behoefte aan kwalitatieve content, zeker wanneer het gaat om film.
De in-house productie-unit stelt Ogilvy Groep Nederland in staat zelfstandig hoogwaardige video-content te produceren. De unit met eigen editors, cameramensen en producers zal worden geleid door Swantje Hoppe (foto). Na een periode van tien jaar bij TBWA, waar ze productie-unit Vidiboko opzette, stapt ze nu over naar Ogilvy om Cam David op te bouwen.
'Hoogwaardige production value'
‘De behoefte aan kwaliteit is onveranderd gebleven, maar we worden steeds vaker gevraagd sneller en efficiënter te produceren', zegt Peter van Rij, CCO van Ogilvy. 'Dat staat normaal gesproken op gespannen voet met kwaliteit. Door met dit soort producties anders te werken hebben we een manier gevonden om toch een hoogwaardige production value te garanderen.’
Edgar Molenaars, CEO van Ogilvy Amsterdam: ‘Vanzelfsprekend spelen we in op een marktontwikkeling. Het is voor ons erg belangrijk content te blijven produceren waarbij we zoveel mogelijk vasthouden aan de kern van onze merken. Met Cam David zijn we in staat om zonder ruis direct over te gaan tot productie, onze klanten profiteren hiervan. Door een ander proces te doorlopen blijven de kosten beheersbaar.’
De eerste producties van Cam David werden al in 2016 gemaakt. De meest recente is de kerstfilm voor Rabobank, die zowel op social, in de bioscoop en op tv werd gelanceerd.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing