Roorda strikt Douwe voor Bob-campagne

Roorda strikt Douwe voor Bob-campagne
  • Bureaus
  • 18 jan 2017 @ 12:07
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • EffectEndorsementCommercialsCampagnesActivatie

Roorda Reclamebureau lanceert vandaag de activatiecampagne 'Douwe Bob geeft een rondje voor 15 jaar Bob'. Na anderhalf decennium is de Bob-campagne een begrip geworden en is het aantal overtreders meer dan gehalveerd. Tijd om een aantal Bobs in Nederland in het zonnetje te zetten.

Zanger Douwe Bob doet vandaag via zijn Facebook en Instagram een oproep om de top 3 van je favoriete muzieknummers van de afgelopen 15 jaar door te geven. Dat kunnen mensen doen op de site 15jaarbob.nl. De negen leukste deelnemers krijgen een muzikale achterbanksessie van de zanger. Deze is online live te volgen op 10, 17 en 24 februari. 

Joeri Jansen, creative director van Roorda: 'Met deze campagne hebben we weer een leuke ‘media first’. We gaan de achterbanksessies met Douwe Bob vanaf de achterbank van negen Bob winnaars live streamen via diverse kanalen. Niet alleen Facebook en YouTube maar ook via onze eigen platform 15jaarBOB.nl en geïntegreerd in onze digitale uitingen. Dus in diverse banners kun je straks drie avonden live de sessies volgen. Deze live streaming proposities hebben we samen met onze partner Ubideo ontwikkeld. Met deze tool kunnen we content van onze opdrachtgevers niet alleen via de traditionele kanalen streamen maar creëren we een multiple-camera embeded live stream die op elk gewenst platform kan worden geïntegreerd.'

Halvering van overtreders 

Nederland is eind 2001 begonnen met de campagne onder de slogan 'Bob jij of Bob ik?' De vraag was destijds zo populair, dat deze in de Dikke van Dale is opgenomen. Sinds de introductie van de campagne weet vrijwel iedereen dat een echte Bob geen alcohol drinkt als hij/zij nog moet rijden. Dat deze boodschap bij automobilisten is aangekomen, is terug te zien in de cijfers: waar in 2002 nog 4% van de gecontroleerde automobilisten een te hoog promillage (meer dan 0,5%) bleken te hebben, was dit percentage gezakt tot 1,7% in 2015 (gemeten in de weekendnachten). 

Minister Schultz van Haegen: 'Dankzij de Bobs komen vele mensen veilig thuis, al 15 jaar. Daarom willen we Bob bedanken. Mooi dat Douwe Bob drie van hen trakteert op een muzikale achterbanksessie.' 

Credits

Klant: Rijksoverheid | Bureau: Roorda Reclamebureau | Concept: Joeri Jansen | Copy: Ingo Mettes, Pieter Schouten | Account: Donna Zweevel | Strategie: Christine Swankhuisen en Joost Baalbergen (Tabula Rasa) | Verantwoordelijk bij klant: Michiel Dammen en Atty Eiríksdóttir Benedikz | Regie: Joeri Jansen | Productie: Jorrit Gerritsen, Arjan Oosterbaan (Sounds Like Film) | Camera: Jeroen Simons | Geluid: Gregoor van de Kamp | Sound design: Nando Eweg (Sounds Like Film) | Streaming service: Ubideo | Webdevelopement: NoProtocol




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken