Zo ziet 50 jaar Ster-reclame eruit

Zo ziet 50 jaar Ster-reclame eruit
  • Bureaus
  • 3 jan 2017 @ 11:01
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • BereikCommercialsTelevisieReclame

De Ster bestaat deze week precies 50 jaar. In die halve eeuw aan reclameblokken bij de Nederlandse Publieke Omroep is er heel veel veranderd. Van zwart/wit tot interactief. MarketingTribune zet een paar markante commercials op een rij.

Uiteraard heeft de digitalisering tegenwoordig een grote invloed. Zo moeten campagnes inzetbaar zijn op meer kanalen dan alleen televisie. 'Reclames worden steeds korter', zegt Frank Volmer van de Stichting Ether Reclame (Ster) daarover op NOS.nl. 'Als mensen online een video kijken van minder dan een minuut, is het niet fijn als daar twee minuten reclame voor zitten. Maar voor alle reclames, op televisie of op internet, geldt: het moet leuk, interessant of heel goed zijn. Dan blijft het aantrekkelijk voor zowel de kijker als de adverteerder.'

Bekijk hieronder enkele commercials die de toon hebben gezet, met als aftrap de spot die het allereerste Ster-blok opende: een tv-commercial over... de krant! 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken