[Forum] Stoppen/starten als marketeer
- Bureaus
- 20 feb 2017 @ 11:06
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Kennissessie
- 20 feb 2017 @ 11:06
- Sjaak Hoogkamer
Waarmee moeten marketeers onmiddellijk stoppen? En waarmee moeten ze juist beginnen? Een groot aantal professionals in de mediawereld legden we deze vragen voor. Vandaag de 1e serie antwoorden. ‘Toon lef door meer te proberen en te experimenteren.’
Marc Verschoor, coo bij ZenithOptimedia
‘Stoppen met hokjes denken en beginnen met experimenteren. Alle media-inzet grijpt in elkaar. Denk na over het doel wat je met de campagne wil bereiken, echt een meetbaar doel. Een doel is echter te vaak een KPI met kwantitatieve onderbouwing; visibility, engagement ratio, etc. Vergeet niet na te denken over de echte impact of gevolgen van een campagne. Wat doet het met je doelgroep?’
Isabelle Dacz, ceo MEC
‘Het gaat niet om stoppen, maar om samen starten. De complexiteit en snelheid neemt alleen maar toe in ons vak. Zowel aan de ‘voor- als achterkant’ van organisaties vinden veranderingen plaats. Dit moeten we van elkaar begrijpen zodat we onze mensen, technologie en processen op de juiste manier inzetten. In deze transformatie zijn we gezamenlijk verantwoordelijk om een nieuw ‘model’ van samenwerking vorm te geven.’
Janneke Niessen is mede-oprichter en Chief Innovation Officer Improve Digital
‘Ze moeten stoppen zich gek te laten maken door iedere nieuwe holy grail die wordt gelanceerd in de markt. Vaak wordt alles heel ingewikkeld gemaakt met allerlei vaktermen, maar probeer daar doorheen te kijken. Creativiteit en innovatie moeten voorop staan. Dus waar dat niet zo is moet daarmee worden begonnen.’
Joost Istha, ceo ZIGT
‘Marketeers kijken vooruit en lang hebben wij economisch vooruitgekeken naar betere tijden. Die betere tijden zijn er nu en dat is natuurlijk prettig. Zo was de Effie-uitreiking na jaren van kommer en kwel een feest voor de branche. Dus ik zeg: stoppen met te veel naar voren kijken en starten met het controleren en vastsjorren van de lading met de juiste mensen. Want dat doe je in goede tijden.’
Ewart van der Horst, ceo PilotStudio
‘Geen idee. Ik weet te weinig van marketing, dus wie ben ik om daar iets zinnigs over te zeggen. Ik heb van mijn oude leermeester Lex Harding geleerd dat het enige juiste marketingbudget voor een mediabedrijf exact nul is en dat je alles moet barteren. Onmogelijk natuurlijk, maar er zit wel iets in die wijze les. Geld uitgeven kan iedereen; het gaat erom dat je slimme dingen bedenkt, dat je opvalt. Dus proberen we met onze titels ook op andere manieren de lezers te bereiken. Met lezingen, workshops, tv-programma’s, brandextensies en mooie eigen events. Zoals de Amayzine Look of the Year Awards en de FavorFlav Top 100 Food Influencers List.
Tegen marketeers en ook mediabureaus zou ik willen zeggen: denk klein. Investeer meer in eigen merkcontent met kleinere partijen. Dus niet lukraak veel mediapower inkopen maar met de juiste partij samen bedenken hoe je de boodschap in de ideale content strategie kunt verpakken: kortom, de targetgroep niet alleen bereiken, maar ook raken. Misschien iets tijdrovender, maar wel weer goedkoper en recht in de doelgroep. En het zijn vaak de kleinere partijen die uitstekend hun fans weten te bedienen. Wij zijn een klein mediabedrijf, maar met super hotte kanalen. En bedrijf dat niet alleen de content kan maken, maar die boodschap ook nog kan uitrollen. En de belangrijkste tip: denk lange termijn, durf een relatie aan te gaan. Dat die relatie ook exclusief kan zijn, is normaal in onze visie. Daarom ben je ook partners.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing