[Interview] Luuk Hoskam (Chocomel) over Lekker Weertje

[Interview] Luuk Hoskam (Chocomel) over Lekker Weertje
  • Bureaus
  • 17 feb 2017 @ 11:41
  • Link
  • Katja Brokke
    Katja Brokke

    redacteur
    Nederlands MediaNetwerk
  • Interview

Onder de noemer Lekker Weertje brengt Chocomel tot eind februari het weerbericht op Facebook en Chocomel.nl, met daarbij het advies om de chocolademelk die dag warm of koud te drinken. We spreken met Brand Leader Luuk Hoskam over het weer, het gebruik van online media en de campagne.

Hallo Luuk, wat is het doel van Lekker Weertje?

In Nederland varieert het weer net zo als de manier waarop mensen hun Chocomel dinken. Zo stappen ze gemakkelijk over van warme naar koude Chocomel wanneer sneeuw plaatsmaakt voor de zon. Met deze campagne willen we op een ludieke manier het wisselvallige weer koppelen aan de vele manieren waarop mensen hun Chocomel kunnen drinken. Dagelijks zenden we op Facebook een weerbericht uit en geven we tips hoe je die dag het beste uit de Chocomel kunt halen. Een dergelijk, dagelijks filmpje is voor zover wij weten uniek voor socialmediabegrippen.

Je zet alleen Facebook en de eigen website in. Waarom?

Chocomel heeft veel fans op Facebook. Met deze dagelijkse video kunnen dan ook een grote doelgroep bereiken. Tevens wordt deze actie ook ingezet op de winkelvloer. Dus ook daar is de actie zichtbaar de komende weken.

Snapchat? YouTube? Geen interessante media voor deze campagne?

Per campagne maken we een afweging welke kanalen we inzetten. Dit is onder andere afhankelijk van de doelstelling, het budget, de boodschap en periode in het jaar.

Ik quote jou uit een eerder bericht: 'We zijn samen met A friend of mine het experiment aangegaan.' Kun je inmiddels iets zeggen over hoe het experiment verloopt?

De campagne verloopt goed! Het mooie van een dergelijke campagne is dat we erg veel leren en die learnings kunnen we nu telkens de dag erna al direct toepassen. Dat zorgt voor een steile leercurve. Bovendien zien we dat de filmpjes goed scoren, zowel in bereik als in view through rate. Mensen op Facebook reageren ook erg enthousiast.

Staan er al volgende experimenten in de planning?

Uiteraard! Daar kunnen we binnenkort wellicht meer over vertellen, maar daarvoor is het nu nog te vroeg.

 

Katja Brokke

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken