Bob Stehmann vertrekt als marketingdirecteur ASR

Bob Stehmann vertrekt als marketingdirecteur ASR
  • Bureaus
  • 9 feb 2017 @ 10:15
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieMarketingPersonaliaStrategie

Bob Stehmann, directeur Marketing en Ditzo verlaat verzekeraar ASR per 1 maart. Hij blijft aan ASR verbonden als extern adviseur om mede vorm te geven aan toekomstige campagnes.

Stehmann is sinds mei 2012 bij ASR verantwoordelijk voor marketing en de online verzekeraar Ditzo. Onder zijn leiding werden onder meer enkele succesvolle campagnes voor ASR, Ditzo en De Amersfoortse gevoerd en werd het vernieuwende crowdfunding-platform Doorgaan.nl gelanceerd. Daarnaast heeft hij in belangrijke mate bijgedragen aan de verdere optimalisatie van de klantbediening van ASR en de groei van Ditzo.

‘Het was een unieke ervaring om bij ASR de vrijheid en ruimte van het bestuur te krijgen om te werken aan de positionering', zegt Stehmann. 'We hebben de afgelopen jaren met onze helpcampagnes laten zien dat een verzekeraar echt een andere rol in de samenleving heeft. We hebben zowel met ASR als met De Amersfoortse en Ditzo laten zien hoe je kunt helpen door te doen. En ik ben trots op de manier waarop Ditzo zich heeft ontwikkeld tot een echte digitale speler voor schade en zorg. Er is nu een volgende fase aangebroken, zowel voor ASR als voor mijzelf. Ik ben blij dat ik de komende tijd nog als adviseur betrokken blijf.’ 

Marketing ASR anders georganiseerd

Jos Baeten: ‘Bob heeft ons gedurende een belangrijke fase in het bestaan van ASR enorm geholpen. Met de totstandkoming van onze huidige positionering heeft hij een bijdrage geleverd aan wat ASR nu is, en hoe wij ons presenteren. Ik ben blij dat Bob de komende periode nog bij ons betrokken zal zijn.‘  

De marketingactiviteiten binnen ASR gaan anders georganiseerd worden. Die activiteiten die rechtstreeks verband houden met de verschillende productlijnen worden daarnaartoe overgebracht en een deel van de marketing wordt ondergebracht in het nieuwe bedrijfsonderdeel Innovatie & Digitaal. Merk, positionering, campagnes, huisstijl en beleid voor klantcommunicatie gaan naar Corporate Communicatie. Voor Ditzo gaat ASR op zoek naar een nieuwe directeur.  

Lees ook: MT-interview met Bob Stehmann over 'Sticks-campagne'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken