Cheil ontwikkelt crèche-test voor Samsung

Cheil ontwikkelt crèche-test voor Samsung
  • Bureaus
  • 28 feb 2017 @ 10:39
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenVideoCampagnesMobile

Samsung Nederland start vandaag met een nieuwe campagne, waarin een groep enthousiaste peuters mobiele telefoons onderwerpen aan de ultieme test: de Crèche-Test. De campagne is ontwikkeld door Samsungs vaste reclamebureau Cheil Amsterdam.

Samsung-telefoons worden, voordat ze de fabriek uit komen, uitvoerig getest en gecheckt om zo de kwaliteit te kunnen garanderen. Cheil Amsterdam speelt met deze campagne in op de grondige kwaliteitscheck, maar verplaatst de laatste test van de fabriek naar een kinderdagverblijf in Amsterdam, waar de peuters met de telefoons aan de haal gaan met water, zand, verf, eten en driewielers.

Annemiek den Uil, associate creative director van Cheil Amsterdam: 'Samsung vroeg ons een geloofwaardige, herkenbare film te maken die aansluit op de boodschap van de internationale quality-check campagne, maar dan met iets meer emotie en een hoger engagement-gehalte. Zo kwamen we op de Crèche-Test. De angst dat je kind er met je telefoon vandoor gaat is er een die iedere ouder herkent. Dat maakt de meedogenloze dreumesen, naast grappig en innemend, effectieve boodschappers.'

Credits

Klant: Samsung Nederland | Bureau: Cheil Amsterdam | Concept: Annemiek den Uil, Ton van Jole, André Dammers, Joris van Elk | Agency Producer: Pirke Bergsma | Account: Janita Veenstra | Director: Kay Lindhout | Producer: Marius van de Weerd | DoP: Myrthe Mosterman | Productiemaatschappij: Czar jr | Offline editor: Mieneke Kramer | Grading/Online: De Grot | Sound: Nick Smith/Stainless Sound | Verantwoordelijk bij Samsung: Roos Bulder, Naomi de Jonge, Gerben van Walt Meijer



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken