Diesel tegen Trump: 'Make Love, Not Walls'

Diesel tegen Trump: 'Make Love, Not Walls'
  • Bureaus
  • 16 feb 2017 @ 11:58
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommercialsPolitiekCampagnesMerken

'Make Love, Not Walls.' Dat is de boodschap van de prikkelende nieuwe Diesel-campagne. Prikkelend, want het hippe modemerk doet wat veel merken niet durven: politiek stelling nemen, in dit geval tegen het isolationistische beleid van de nieuwe Amerikaanse president Donald Trump. De campagne is ontwikkeld door het in Amsterdam gevestigde reclamebureau Anomaly. Ook de muzikale ondersteuning is afkomstig uit de hoofdstad, want verzorgd door Amp.Amsterdam.

'Bij Diesel nemen we een stevige positie in tegen haat en willen we meer dan ooit dat de wereld dat weet', zegt artistic director Nicola Formichetti. 'Liefde en samenzijn zijn cruciaal bij het creëren van een wereld waar we allemaal in willen leven, goed voor een toekomst die we allemaal verdienen.'

Diesel-oprichter Renzo Rossi vult aan: 'We moeten de ballen hebben om barrières af te breken op een moment dat angst de wereld juist verdeelt.' 

Engin Celikbas, CEO en partner van Anomaly Amsterdam: 'Diesel has always been a rebellion brand, the voice of the disestablishment. They know who they are as a company and are not afraid to be an active global participant. There are those who watch as culture is created and there are those who take part in its shaping. Diesel is unquestionably the latter, which means that creativity can actually move the needle.'

Muzikale strategie door Amp.Amsterdam

Voor de wereldwijde Diesel-campagne van Anomaly, geregisseerd door David LaChapelle, heeft het creatieve team van Amp.Amsterdam het muzikale proces overzien.

Op de dag van de liefde, Valentijnsdag, kwam Diesel met een gewaagde, politiek geladen en actuele boodschap: 'Make Love, Not Walls.' Dit vroeg om een energiek en inspirerend nummer van een artiest die deze waarden belichaamt. Na een uitgebreide zoektocht werd het nummer 'Higher Love' van Deense singer-songwriter Alex Vargas geselecteerd, welke werd geremixt om naadloos aan te sluiten bij het ritme van de film.

Joost Haartsen, directeur van Amp.Amsterdam: 'Ons team is trots en vereerd om als music supervisor te hebben mogen werken aan deze unieke film voor Diesel. Het is het perfecte voorbeeld van een geslaagde samenwerking tussen een artiest, het label, de publishers, het management, het reclamebureau en het merk, om samen de krachten te bundelen om tot een inspirerend eindproduct te komen. Tijdens het muzikale proces heeft Amp.Amsterdam in samenwerking met Brewhouse, Alex Vargas en zijn manager Tommas Arnby de track “Higher Love” geremixed en aangepast voor de film. Ons doel was om een nummer te vinden dat perfect aansluit bij de huidige tijdsgeest, die de film vertegenwoordigt. In “Higher Love” hebben we vanuit creatief oogpunt het meest ideale nummer gevonden.  Bovendien is de samenwerking goed getimed aangezien het nieuwe album van Alex Vargas in maart uitkomt. Een goed voorbeeld van hoe merken en muziek elkaar kunnen versterken.'

Credits

Klant: Diesel | Bureau: Anomaly Amsterdam | Verantwoordelijk bij klant: Riccardo Bellini (Global CMO), Giada Gheno (Global Head of Advertising, Media & Product Marketing), Nicola Formichetti (Artistic Director), Jacob Wildschioedtz (Creative Director) | Executive creative directors: Martin Ginsborg, Lars Jorgensen | Creative directors: Chris Adams, Ross Cavin | Producer: Julia Llamas | Productiemaatschappij: CXA & Maavven | Fotografie/regie: David Lachapelle |  DOP: Fredrik Jacobi | Production design: Annie Sperling | Executive Producers: Steven Pranica, Coleen Haynes |  Editor: Govert Janse | Postproductie: The Moving Picture Company | Sound: Amp.Amsterdam | Muziek: 'Higher Love’ by Alex Vargas | Remixed: Brewhouse.Amplified



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken