Embassy of Dutch Creativity opent strandclub Cannes

Embassy of Dutch Creativity opent strandclub Cannes
  • Bureaus
  • 14 feb 2017 @ 09:55
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • BrandingEvenementCreatieCannes

ADCN, Dutch Digital Agencies, IAA Nederland, Orange Lions, Dutch Digital Design en VEA bundelen dit jaar wederom hun krachten om Nederlandse topcreativiteit te promoten tijdens het Cannes Lions Festival. Nieuw dit jaar is de locatie: een centrale club aan het strand waar de hele week bijeenkomsten en activiteiten, events en feesten plaatsvinden, waarmee zowel het Nederlandse als het internationale spectrum wordt bediend.

Vorig jaar deden 40 bureaus mee als ‘Ambassador’, die aan de hand van criteria geselecteerd werden als de allerbeste representanten van de Nederlandse creativiteit: reclame, digital, design, audio en film. Daarnaast ondersteunden 25 Partners het project, waar ±150 internationale gasten op af kwamen. Ook dit jaar is de missie om Nederlandse partijen te verbinden aan internationale partners, talenten en media - maar ook aan elkaar. En om Nederlandse creativiteit te vieren met een internationaal publiek, waar Nederland en de stad Amsterdam beiden gepromoot worden als de plek voor talent, partners en creatieve business.

Kyra Roest (IAA Europe): 'De afgelopen twee jaar hebben we met elkaar hard gebouwd aan dit initiatief, een project met een langere adem. Geweldig om te zien dat we nu de volgende stap kunnen maken.'

Nieuwe locatie 

De nieuwe locatie zorgt er ook voor dat de toegang eenvoudiger is en dat er meer vrijheid en mogelijkheden voor het programma zijn. Recent werden twee bijeenkomsten bij de ADCN georganiseerd voor Ambassadeurs en Partners van vorige editie. Dat leverde een goede feedback op, waar het plan verder mee fijn-geslepen werd. Inmiddels staat er een redelijk gevuld programma, waaronder een dagelijks inhoudelijk programma. Bovendien wordt op dezelfde locatie diverse andere Nederlandse initiatieven neergezet. Onder andere op dinsdag de Jonge Honden party en op donderdag de Sizzer party. 

Bert Hagendoorn (Dutch Digital Design): 'Als organisaties en bureaus de handen ineen slaan, zijn er geweldige dingen mogelijk. We zijn ervan overtuigd dat we alleen impact met Nederland kunnen maken als we echt samen optrekken.'

Samenwerking

Wat de organisatoren hopen te bereiken is dat er een einde komt aan de onderlinge concurrentie van de verschillende Nederlandse initiatieven, door het samen te brengen in, of af te stemmen met het programma van de Embassy of Dutch Creativity. Cannes Lions is (met dit project) momenteel ook in de running om als strategische beurs te worden aangewezen, waardoor de organisatie verder ondersteund wordt en ook een professionaliseringsslag kan maken.

Annemieke Deering (DDA): 'Met deze upgrade qua locatie hebben we de uitstraling die we zoeken. Tegelijk een plek waar echt iedereen op in kan haken: Nederlandse partners, bureaus en eventorganisatoren.'

Wie zelf ook van plan is iets te organiseren tijdens Cannes, iets met relaties wil plannen, als bureau aan wil sluiten als Ambassador, als merk of organisatie als partner, dan kan de organisatie voor meer info benaderd worden (liefst voor eind deze week) via: annemieke@dutchdigitalagencies.com

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken