Fitzroy start real-time campagne voor FD
- Bureaus
- 28 feb 2017 @ 16:01
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - CampagnesDagbladuitgeversInteractie
- 28 feb 2017 @ 16:01
- Redactie Media
Het Financieele Dagblad is vandaag van start gegaan met een nieuwe geïntegreerde campagne. Het is een samenwerking met bureau Fitzroy, dat begin dit jaar de pitch won. Onder de noemer 'Iedereen weet / Niet iedereen weet' wil het FD invulling geven aan zijn merkessentie: 'Professionals dagelijks op voorsprong zetten'.
De campagne maakt gebruik van de laatste nieuwsfeiten, die als eerste door het FD zelf naar buiten worden gebracht. Dit kan eigen informatie en inzichten zijn, maar ook die van peers. Nieuws dat dus niet bij andere nieuwsmerken te vinden is.
Door dit mechanisme wordt het niet een 360 graden campagne, maar een 365 dagen campagne. Het wordt “real time advertising" ofwel iedere dag wordt er een nieuw statement gecommuniceerd met daaraan gekoppeld een voor iedereen gratis te lezen artikel. Zo willen we de relevantie van de verschillende diensten van het FD bij een groter publiek kenbaar maken.
Jur Baart, eigenaar Fitzroy: 'Voor het FD hebben we gekozen voor een realtime contentstrategie waarbij we iedere dag een uiting pluggen via de social media en digitale outdoor gebaseerd op het laatste nieuws. We werken hiervoor nauw samen met de redacteuren. Samen willen we à la minute prikkelende uitingen ontwikkelen waarbij we onderstrepen dat niet iedereen het FD leest en dus ook niet iedereen die voorsprong heeft. Zo zitten we dicht op de positionering zonder de scherpte te verliezen.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing