Heineken eert heritage met knipoog naar Wereldtentoonstelling 1889
- Bureaus
- 1 feb 2017 @ 16:04
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Commercials
- 1 feb 2017 @ 16:04
- Sjaak Hoogkamer
In de nieuwste Heineken commercial ‘The Invention’ wordt volgens Heineken een uniek en waargebeurd verhaal verteld. Centraal staat de Wereldtentoonstelling van 1889 in Parijs. Dankzij het ondernemerschap van Gerard Heineken en de verfrissende smaak van Heineken wint het bier in Parijs een ‘Diplome de Grand Prix’ te midden van grootheden als Alexander Bell en Thomas Edison. De film is vanaf vandaag via de social media kanalen van Heineken te zien en morgenavond voor het eerst op de Nederlandse televisie.
In de film is te zien dat Gustave Eiffel de tentoonstelling verkent en de inzendingen van de verschillende landen bekijkt, die zich van hun beste kant laten zien. De Fransen laten speciaal voor deze bijeenkomst de Eiffeltoren bouwen. Engeland stuurt een enorme stoomlocomotief. Edison toont trots zijn gloeilampen. En tussen al die indrukwekkende inzendingen, bevindt zich de Nederlander Gerard Heineken met een paar kratjes Heineken.
A-gist
Bram Westenbrink, marketing directeur Heineken Nederland: ‘Het wereldwijde succes van Heineken is gebaseerd op pure, natuurlijke ingrediënten: gemoute gerst, water, hop en een kleine, maar belangrijke toevoeging, Heinekens unieke A-gist. Samen zijn ze verantwoordelijk voor de ultiem verfrissende smaak van Heineken. Met diezelfde smaak wint Heineken in Parijs in 1889 een ‘Diplome de Grand Prix’ op de Wereldtentoonstelling. Met veel trots laten we dat nog altijd op elke Heineken verpakking zien. Het is een bijzonder verhaal en verdient het om verteld te worden. In onze nieuwste campagne doen we dat uiteraard weer met de Heineken knipoog en Nederlandse nuchterheid.’
Darre van Dijk, Chief Creative Officer TBWA\NEBOKO: ‘Voor dit storytelling idee heeft een historisch feit, een beetje fictie en heel veel energie geleid tot een meesterlijk schouwspel waar we heel trots op zijn’.
Credits Heineken® ‘The Invention’
Client: Heineken
Responsible clients Heineken: Bram Westenbrink, Jetske Freeve, Ana Henriques, Gianluca Di Tondo, Anuraag Trikha, Els Dijkhuizen
Agency: TBWA\NEBOKO
Production Company: Pink Rabbit Amsterdam
Director: ISMAEL
Assistant Director & Research: Allard van der Werff
Executive Producer: Mireille Lampe
Producer: Niels Scheide
Production Design: Judit Vargas
Director of Photography: Wouter Westendorp
Line Production: Pioneer Pictures Production
Executive Producer: Eszter Répássy
Production Manager: Balázs Harmati
Unit Production manager: Nora Simon
Editor: Martin Heijgelaar
Post Production: Glassworks Amsterdam
VFX Supervisor: Morten Vinther
VFX Head of Production: Anya Kruzmetra
VFX Producer: Jason Bartnett
Lead 2D: Morten Vinther
2D Artists: Thiago Porto, Hugo Rodriguez, Kyle Obley
Lead 3D: Ruediger Kartenhäuser
3D Artists: Tim Bolland, Callum Austin, Norbert Kiehne
Colorist: Matt Hare
Music: Audentity
Sound: The Ambassadors
Sound Engineer: Rens Pluijm Skivakantie
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing