Talentprogramma Switch voor reclamecreatieven gestart

Talentprogramma Switch voor reclamecreatieven gestart
  • Bureaus
  • 15 feb 2017 @ 19:07
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • NieuwkomersKennissessieCreatie

Na maanden van voorbereiding gaat op 1 maart het Switch Talent Program van start. Dit is een post-academisch talentprogramma voor jonge reclamecreatieven. Bureaus die al meedoen zijn FHV BBDO, Leo Burnett, Being There en Chunk.

Switch is een talentontwikkelingsprogramma van een jaar, waarin creatieven elke drie maanden van bureau wisselen. Een creatief team draait mee met de werkzaamheden van het bureau, maar daarnaast geeft Switch elke maand een workshop, voor alle Switchers tegelijk. Daar volgt een –begeleide- opdracht uit, een review, en een eindbeoordeling. Na het jaar hebben ze dus op vier inspirerende plekken gezeten, en twaalf écht goed begeleide opdrachten gedaan die ze in hun portfolio kunnen stoppen.

'Jonge creatieven veroveren moeilijk hun plek'

Initiator is art/creative director Stephan Gonnissen: ‘Al jaren ben ik bezig met talentontwikkeling, als bestuurslid van de ADCN, als gastdocent op academies, als leider van workshops. En ik constateer hoe moeilijk het is voor jonge creatieven om een plek te veroveren in de reclamewereld. De vijf à zes grote talenten vinden hun weg wel, maar een grote groep getalenteerde creatieven wordt van het kastje naar de muur gestuurd en haakt, vaak onterecht, af. Inderdaad, een aantal moet nog een stap maken, maar heeft absoluut potentie om een baan te krijgen.’

Het is de bedoeling dat het een vakbreed gedragen initiatief wordt voor lange termijn. Dat zou best wel eens kunnen lukken: veel bureaus reageren positief, en academies werken graag mee.

Wie doen er al mee aan Switch?

Deelnemende bureaus die 1 maart in ieder geval starten zijn zijn: FHV BBDO, Leo Burnett, Being There en Chunk. Meerdere bureaus hebben toegezegd in de nabije toekomst in te zullen stappen. En dat kan elke drie maanden: dan is er een instap/wisselmoment voor zowel bureaus als creatieven.

Stephan Gonnissen:  ‘We mikken op een een mooie combinatie van traditionele en digital/social bureaus. Je kunt je voorstellen dat het bewegen van de jonge teams tussen al deze disciplines een mooie energie geeft. Voor de creatieven, maar zeker ook voor de bureaus.’ 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken