New Dutch Wave gaat massaal naar SxSW
- Bureaus
- 8 mrt 2017 @ 10:01
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MediaEvenementInnovatieCreatie
- 8 mrt 2017 @ 10:01
- Redactie Bureaus
New Dutch Wave heeft op het laatste moment nog de delegatie fors uitgebreid die afreist naar het festival SxSW in Austin, Texas. Naast veel bureaus hebben ook de volgende partijen zich aangesloten: BNN-VARA,kunstenaar Thijs Biersteker, Innogy Essent, Gazelle, AkzoNobel, modeontwerpster Pauline van Dongen en Circus Family. De New Dutch Wave delegatie bestaat inmiddels uit meer dan 50 partners die tijdens het festival laten zien waarom Nederland zich bevindt in de top-10 van meest creatieve landen.
Naast een prachtige Dutch Design-stand op de beursvloer van het Austin Convention Center, vormen de in Austin gevestigde clubs Barbarella & Swan Dive van zondag 12 maart tot en met woensdag 15 maart het thuisfront van New Dutch Wave. De aanwezigheid van 'The Dutch' zal niet onopgemerkt voorbijgaan tijdens het festival. Voor de deur van het New Dutch Wave huis loopt men bijvoorbeeld direct tegen de Drive In aan: een installatie van productiemaatschappij Halal die zich in een Cadillac bevindt, waar de bezoeker op een scherm naar divers werk van het Amsterdamse bedrijf kan kijken. Ook rijden er NDW-teams rond door het centrum van Austin op oranje fietsen van Gazelle, die bezoekers van het festival trakteren op stroopwafels, gemaakt door de Nederlanders van De Stroopclub die in Austin gevestigd zijn.
Het dagprogramma, de zogenaamde Deep Dives over de verregaande convergentie tussen content en tech, is over de vier dagen heen ingedeeld per thema. Op zondag staat Intelligent Future centraal, maandag is het de beurt aan Media Innovations, op dinsdag gaat het over Experience Design & Design for Society, en woensdag wordt er afgesloten met Entertainment Meets Tech. Elk onderdeel “host” diverse vooraanstaande sprekers, met als meest recente toevoegingen de Global Head of VR van Mediamonks en Joost Galjart, Head of Strategy van Talpa.
Mode en kunst
Op dinsdag 14 maart presenteert modeontwerpster Pauline van Dongen, gespecialiseerd in Wearable Technology, haar “Issho” in het New Dutch Wave huis. Dit intelligente denim jack is toegespitst op het gedrag van de drager en reageert op aanrakingen. Ook komt hedendaagse kunstenaar Nick Verstand deze dag een talk geven over zijn nieuwste werk: Point of View, een lichtsculptuur van bijna 3 meter hoog met daaromheen 8 speakers die een compleet nieuwe zintuigelijke ervaring geeft en ons na laat denken over wat we nu eigenlijk horen en zien. Zijn installatie is geselecteerd voor het SXSW art programma en is te bewonderen in een aparte ruimte van het Hilton Downtown (kamer 412). Kunstenaar Thijs Biersteker heeft een doorlopende expositie van zijn nieuwe interactieve installatie “Plastic Reflectic, die mensen laat zien dat hun gedrag van invloed kan zijn op de groeiende plastic "soep" in onze oceanen.
Naast alle tech-trends, is er deze dag ook ruimte voor wat “ontspanning”. De organisatie van dating website en app Inner Circle organiseert een “Singles Only Drinks” event. Tijdens deze avond kunnen single SXSW17-bezoekers door middel van de Inner Circle App met elkaar in contact komen en op de patio van het New Dutch Wave huis elkaar in “real life” ontmoeten.
Entertainment meets tech
Woensdag 15 maart staat in het teken van Games en Muziek. Als onderdeel van Entertainment Meets Tech, worden er presentaties en demonstraties gegeven door Utomik en Illusive Games. Utomik wordt ook wel “de Netflix van de Games” genoemd en Illusive Games maakt Gaming voor iedereen toegankelijk, ongeacht de taal, leeftijd of ervaring. Hun Circles-game is half februari live gegaan op Steam en is opmerkelijk te noemen; het bevat geen tekst en kent maar liefst 90 levels.
Daarnaast laat Beeld en Geluid deze dag de resultaten zien van het experiment dat zij de afgelopen weken uitvoerden met hun slimme COGITCH-algoritme, waarbij werd gemeten welke songs van de Nederlandse Dutch Impact artiesten die op SXSW staan, de meeste hit potentie heeft. De Dutch Impact Party wordt tevens deze dag gehouden en heeft de band Grandpa Death Experience nog toegevoegd aan hun line-up.
Dagelijks wordt er in het New Dutch Wave huis afgesloten met muzikale performances van diverse artiesten, bands en DJ’s. Hiervoor wordt samengewerkt met onder andere Buma Cultuur en Amsterdam Dance Event (ADE).
Koninklijke opening
De New Dutch Wave-delegatie vertrekt deze week richting Austin om zich klaar te maken om de Nederlandse creatieve industrie 4 dagen lang in de spotlight te zetten tijdens SXSW. Op zondag 12 maart opent ZKH Prins Constantijn de New Dutch Wave-stand waar hij de eerste zal zijn die de Sensory Reality Pod van startup Sensiks zal ervaren. Vervolgens zal hij ook het New Dutch Wave huis openen waar hij de kickoff geeft van een panna competitie die op de patio van het huis zal plaatsvinden.
New Dutch Wave is een platform dat Nederlandse creativiteit en ondernemerschap viert in het buitenland. Bedacht om te inspireren, verbinden en om new business te genereren. New Dutch Wave is opgericht door het consortium Corrino Media Group, WINK en Enterprise Summit in samenwerking met het Ministerie van Buitenlandse Zaken, Creative Holland, iMMovator, StartupDelta, Buma Cultuur, Amsterdam Trade, Amsterdam inBusiness, Rotterdam Partners en de Gemeente Den Haag. Ook zijn Adformatie, Akzonobel, Backbone, Dept, Dutch Impact, Dutch Media Innovators, Dutch Music Export, Dutchband, Emerce, Faber Exposize, Fonds Podium Kunsten, Formnation, Gazelle, Halal, The Inner Circle, Innogy Essent, Minibrew, The Next Web, Sensiks, De Stroopclub, Superhero Cheesecake, Utomik en The Hup actieve partners van New Dutch Wave.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing