[TK17] GroenLinks: 'Laat je niet leiden door angst'

[TK17] GroenLinks: 'Laat je niet leiden door angst'
  • Bureaus
  • 15 mrt 2017 @ 10:01
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentCampagnesPolitiekVideo

GroenLinks hoopt vandaag op een historisch goed resultaat. In de aanloop naar de verkiezingen heeft de partij van 'Jessias' Jesse Klaver samen met Dawn een intrigerende campagne gelanceerd met de boodschap: 'Het enige waar we echt bang voor moeten zijn, is dat angst straks het enige is dat ons bindt.' Oftewel: laat je stem niet leiden door angst.

De 60-seconden durende zwart-wit film, geregisseerd door Bram Schouw, heeft als doel om mensen aan te moedigen om te gaan stemmen en laat de wereld zien vanuit de meest kwetsbare mensen uit de maatschappij; kinderen. De visueel krachtige film adresseert zaken uit het huidige politieke klimaat die onze angst versterken, zoals de vluchtelingencrisis, populisten en de recente ontwikkelingen in de Amerikaanse politiek.

GroenLinks trekt 1,5 miljoen kijkers

De campagnefilm van GroenLinks is nu meer dan 1.5 miljoen keer bekeken. Maarten Nefkens, Strategy Director, Dawn: 'We leven in een tijd van filterbubbels, en veel politieke partijen spinnen garen bij het uitvergroten van angst. Terwijl de werkelijkheid zoals je die ziet om je heen er veel fijner uitziet dan wat je in veel media wordt voorgeschoteld. Dit is waarom we juist wilden focussen op het aanmoedigen van mensen om te gaan stemmen en te benadrukken dat je met jouw stem jezelf kunt uitspreken en kunt stemmen voor verandering.'

GroenLinks heeft een van de beste campagneteams van dit moment, claimt Nefkens. 'We voelen ons daarom vereerd om met hun team alle sociale kanalen te beheersen en zo echt een verschil te maken. Samen met het team hebben we besloten om naast de aandacht voor Jesse, er nog een ander frame tegen aan te leggen, namelijk die van de maatschappij om je heen. Een boodschap die we belangrijk vinden in deze tijd.'

Credits

Concept: Dawn
Regie: Bram Schouw
Productiemaatschappij: Bonkers
Geluid: Feike de Wit (Soundcircus)
Post productie: Laurens Orij (Crabsalad)
Voice over: Massih Hutak



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken