Hunkemöller wint hoofdprijs bij Dutch Marketing Awards

Hunkemöller wint hoofdprijs bij Dutch Marketing Awards
  • Bureaus
  • 31 mrt 2017 @ 11:55
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkMarketingAwardStartup

Hunkemöller is uitgeroepen tot beste marketingbedrijf tijdens de derde editie van de Dutch Marketing Awards. Bij de uitreiking in het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam werd Pieter Zwart, CEO van Coolblue gekroond tot Marketeer of the Year.

Startup Company of the Year

De Marketing Start Up Company van het jaar inspireert met een onderscheidende introductie in de Nederlandse markt met aantoonbaar goede (begin-)resultaten. De genomineerden voor een Dutch Marketing Award in de categorie Marketing Start Up Company waren: Naturalicious, Koopeenkoe.nl, Fraemed, Picnic en Matt Sleeps. Winnaar werd online supermarkt Picnic.

Uit het juryrapport: ‘De marketingcase klopt op alle punten en is helemaal van nu. Niet alleen de 4 P’s kloppen mooi, maar ook de toepassing van technologie, de customer journey en bijvoorbeeld het maatschappelijke aspect zitten heel goed in elkaar. Picnic zet in op volledige duurzaamheid. Dat komt ook tot uitdrukking in de resultaten: NPS, groei, marktaandeel.’

Scale-Up Company of the Year

De Scale Up Company Award wordt toegekend aan een organisatie die in de afgelopen jaren, door de inzet van slimme marketing, heeft laten zien succes te kunnen kapitaliseren. Genomineerd waren Looye Kwekers, Thuisbezorgd, Vegetarische Slager, Stach en KNAB. Vegetarische voedingsproducent en winkelketen Vegetarische Slager won. De jury was zeer onder de indruk: ‘Met recht een totaalconcept in marketing: een fantastisch merk met een geïntegreerde propositie. Er zit een consequente challenger-rol in de marketing van de Vegetarische Slager. Vegetarisch bestond al, maar de Vegetarische Slager heeft op een prikkelende manier een sterk en ambitieus merk in deze markt gebouwd.’

Marketing Company of the Year

Binnen de Marketing Company of the Year speelt marketing al jaren een duidelijke, leidende rol in het bepalen van visie, purpose, strategie en bedrijfsvoering. De winnaar in deze categorie werd Hunkemöller, dat het moest opnemen tegen finalisten Young Capital, G-Star, ING en Zeeman.

‘Een sterke marketingcase die is opgebouwd vanuit de customer journey van de doelgroep', aldus de jury. 'Hunkemöller weet al een aantal jaren klanten aan zich te binden door middel van een sterke omnichannel-benadering. Het is een bewonderingswaardige prestatie te noemen dat Hunkemöller met het verlies van V&D - en 33 outlets - zijn klanten wist te behouden. Producten worden ontwikkeld met de doelgroep en met aansprekende influentials. Hunkemöller bewijst dat het mooiste meisje ook het slimste meisje kan zijn.’

Internal Branding Company of the Year

De Internal Branding Company of the Year Award wordt toegekend aan de organisatie die het merk van binnenuit tot leven weet te brengen en weet te borgen in de organisatie in brede zin. Het merk en de positionering zijn verankerd in het DNA van de organisatie. Genomineerde finalisten waren Hallmark, KWF, ONVZ en Transavia. De jury stelde dat winnaar Hallmark een inspiratiebron en voorbeeld is voor veel andere bedrijven hoe je Internal Branding goed moet uitvoeren en tot welke resultaten dat kan leiden ‘De directie en het managementteam hebben onbetwistbaar internal branding geïdentificeerd als een drijvende kracht om hun ambitieuze doelstelling te realiseren, zelfs in een internationaal bedrijf en onder moeilijke omstandigheden, zowel qua categorie als qua stand van de organisatie.’

Marketing Talent of the Year

Joost Geurtsen (NU.nl) is tijdens de Dutch Marketing Awards door de jury uitgeroepen tot Dutch Marketing Talent of the Year 2017. Joost onderscheidde zich door een zeer sterke case in een sector waar marketing nog niet de positie heeft zoals in veel andere sectoren. Naast Joost Geurtsen behoorden Martine Boekestein (Rijk Zwaan) en Bram Draaijer (Social Embassy) tot de finalisten.

Marketeer of the Year

Marketeer of the Year werd CEO Pieter Zwart van de veelgeprezen webwinkel Coolblue, die daarmee de andere twee genomineerden Thecla Schaeffer (G-Star) en Jeroen Hubert (IKEA) achter zich liet. Coolblue viel bij NIMA al meermalen in de prijzen, waaronder als beste marketingbedrijf in 2012 en vorig jaar nog vanwege de internal branding.

Bekijk alle winnaars op www.dutchmarketingawards.nl.

Hoofdorganisator Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. NIMA ondersteunt professionals binnen die vakgebieden gedurende hun carrière op het terrein van kennis, professionele vaardigheden, biedt contactmomenten en inspiratie. 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken