Vakgenoten bepalen line-up Adnight 2017

Vakgenoten bepalen line-up Adnight 2017
  • Bureaus
  • 28 mrt 2017 @ 10:59
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • InspiratieCreatieEvenementReclame

De eerste editie van Adnight, de Amsterdamse open nacht van de creatieve industrie, was een groots succes met meer dan 2.500 bezoekers. Tijdens de tweede editie zullen dit jaar wederom 50 bureaus tegelijkertijd één avond lang hun deuren openen voor het publiek. Nieuw dit jaar is dat bezoekers invloed hebben welke bureaus op de line-up komen te staan.

De creatieve industrie is volop in beweging. Nieuwe creatieve bedrijven schieten als paddenstoelen uit de grond. Bureaus fuseren. En verschillende bureaus hebben een adreswijziging moeten doorvoeren, omdat de vierkante kantoormeters het groeiende aantal werknemers niet meer aan kon. Conclusie: er valt weer genoeg te ontdekken tijdens de tweede editie van Adnight.

Tijdens de ultieme ‘kitchen review’ op 6 oktober 2017 opent een selectie van 50 creatieve bureau tegelijkertijd hun deuren voor marketeers, creatievelingen en studenten. Een uitzonderlijke kans om de sfeer van reclame- en productiebedrijven te ervaren, werk te bewonderen, gelijkdenkende én andersdenkenden te ontmoeten, toekomstige collega’s te groeten, vakgenoten te leren kennen eninspiratie op te doen tijdens de velen seminars en workshops.

Kies zelf de deelnemende bureaus

Bij de tweede editie heeft de creatieve industrie invloed op het samenstellen van de line-up. Door middel van een survey kunnen mensen input geven welk bureau zij tijdens Adnight graag willen bezoeken. Uit de resultaten van de survey zal de Adnight-organisatie een selectie maken en de bureaus benaderen voor deelname. Vorig jaar stonden in de line-up onder anderen Code d’Azur, MassiveMusic, TBWA, Indie Amsterdam, Halal, Achtung! McGarrybowen en Vice. Je voorkeur geven kan hier.

Bureaus organiseren zelf een inspirerend programma tijdens de avond. Adnight zorgt voor support en een volledig overzicht van de deelnemende bureaus en activiteiten zodat bezoekers zelf gemakkelijk hun avond kunnen samenstellen. Uiteraard is er dit jaar ook een afterparty waar bezoekers hun ervaringen met elkaar kunnen delen. Dit jaar zal De Marktkantine als after locatie fungeren. Verdere informatie over kaartverkoop en line up wordt eind mei bekend gemaakt.

Stichting Adnight is opgericht begin 2016 door vijf vrienden om meer transparantie en kennisdeling in de creatieve industrie te stimuleren. De co-founders zijn:

Dirk Jan de Krom, Concept Producer bij Achtung! McGarryBowen
Claire Daemen, Account Manager bij Isobar
Denise Willigers, Senior Account Manager bij VICE, Virtue
Rose Zandvliet, Hoofdredacteur Digital bij Talpa Radio
Wybe Sallows, Strategy Director bij CODE D’AZUR

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken